Pseudo Liberalne media w Polsce i na Świecie prześcigają się w analizach powyborczych w Stanach Zjednoczonych, zadając sobie podstawowe pytanie? Jak to się stało, że Donald Trump wygrał w wyborach mimo tak potężnych środków finansowych zainwestowanych w kampanię na rzecz kandydatki demokratów Hillary Clinton oraz wielu znanych osób zaangażowanych w próbę zdyskredytowania kandydata republikanów. Tegoroczne wybory w USA jak przyznaje wielu komentatorów były niepowtarzalne pod wieloma względami: w tym w ilości i jakości brudnej kampanii politycznej, która nie ma precedensu w USA, kraju uchodzącym za kolebkę demokratycznych wyborów.

Niestety te potężne zabiegi różnego typu nie przyniosły oczekiwanego rezultatu i Donald Trump wygrał miażdżącą przewagą. Część komentatorów sceny politycznej porównuje wydarzenia w pewnym stopniu do ostatnich wyborów prezydenckich oraz parlamentarnych w Polsce, kiedy to Andrzej Duda mimo podobnej „nagonki” medialnej niektórych gazet i stacji telewizyjnych odniósł zwycięstwo a partia Jarosława Kaczyńskiego weszła z poważną przewagą do sejmu tworząc rząd. Po wyborach szczególnie w mediach społęcznościowych pojawiło się sporo memów politycznych oraz komentarzy dotyczących szczególnej przychylności stacji amerykańskiej CNN News dla Hillary Clinton; co bardziej uszczypliwi zaczęli nazywać stację „Clinton Network News

Wielu dziennikarzy, publicystów i politologów stawia różnego typu oceny i diagnozy podobnych wydarzeń, których kierunek jest już chyba przewidywalny i dotyczy całego Świata zachodniego, w którym w wyborach demokratycznych zwycięstwa odnoszą często konserwatywne grupy polityczne odsuwając daleko na bok dotychczasowy „zepsuty układ polityczny” wraz z przychylnymi mu mediami. Na nic się zdały sondaże i drogie badania oraz analizy.

strony internetowe
Polska Agencja Interaktywna www.scandsocialmedia.pl jako prawdopodobnie pierwsza na Świecie dokonała badania kliku wybranych grup medialnych w USA i w Polsce pod kątem częstotliwości występowania słów kluczowych w odniesieniu do nazwisk polityków. Przebadano CNN pod kątem częstotliwości występowania nazwisk: Donald Trump i Hallary Clinton. Wyniki są zaskakujące! Otóż przy głębokości badania do 1000 stron otrzymano rezultat, z którego wynika, że nazwisko Donald Trump pojawiło się na stronach CNN aż 5453 raz gdzie nazwisko Hillary Clinton pojawiło się wyłącznie 592 razy! Fakt zastanawia tym bardziej, że właśnie stacja CNN znana jest ze szczególnej przychylności Hillary Clinton oraz delikatnie mówiąc antypatii dla Trumpa. Analiza wyników wskazuje również, że nazwisko Donalda Trumpa było używane w artykułach w większości przypadków w negatywnym kontekście.

Badanie częstotliwości słów kluczowych / fraz / występujących a stronie cnn.com

Źródło: scandsocialmedia.pl

Ta sama Agencja Interaktywna przebadała polską stację telewizyjną, jej stronę tvn24.pl pod tym samym kątem, z zastosowaniem identycznych kryteriów badawczych pod kątem wielkości zainteresowania stacji i jej serwisu internetowego poszczególnymi politykami. Z badania uzyskano następujące dane:

Badanie częstotliwości słów kluczowych / fraz / występujących a stronie tvn24.pl

Źródło: scandsocialmedia.pl

Jak wynika z powyższego zestawienia to właśnie Jarosław Kaczyński, prezes partii zwycięskiej w ostatnich wyborach cieszy się „szczególnym” zainteresowaniem serwisu tvn24.pl. Czyli tendencja z USA potwierdza się również i w polskim wydaniu bo większość artykułów również przestawia tego polityka w niekorzystnym świetle. Na drugim miejscu jest Paweł Kukiz, często krytykowany przez „totalną opozycję” za wspieranie wybranych ustaw PiS-u oraz Andrzej Duda – Prezydent RP z z ramienia Prawa i Sprawiedliwości. Najmniejszym zainteresowaniem medialnym stosunkowo może pochwalić się Ryszard Petru. Całe badanie obrazuje poniższy wykres.

Badanie częstotliwości słów kluczowych / fraz / występujących a stronie tvn24.pl

Źródło: scandsocialmedia.pl

Dane liczbowe tego zestawienia wyglądają następująco:

http://scandsocialmedia.pl/

Źródło: scandsocialmedia.pl/

 

Podobne badanie zostało przeprowadzone na stronie serwisu wyborcza.pl

Badanie częstotliwości słów kluczowych / fraz / występujących a stronie wyborcza.pl

Źródło: scandsocialmedia.pl

Dane liczbowe tego zestawienia wyglądają następująco:

Badanie częstotliwości słów kluczowych / fraz / występujących a stronie wyborcza.pl

Źródło: scandsocialmedia.pl

 

A o to jakie wyniki uzyskała Agencja scandsocialmedia.pl badając serwis gazeta.pl

A o to jakie wyniki uzyskała Agencja scansocialmedia.pl badając serwis wyborcza.pl

Źródło: scandsocialmedia.pl

Dane liczbowe tego zestawienia wyglądają następująco:

Badanie częstotliwości słów kluczowych / fraz / występujących a stronie gazeta.pl

Źródło: scandsocialmedia.pl

A o to jakie wyniki uzyskała Agencja scandsocialmedia.pl badając serwis tvp.info

A o to jakie wyniki uzyskała Agencja scansocialmedia.pl badając serwis tvp.info

Źródło: scandsocialmedia.pl

Dane liczbowe tego zestawienia wyglądają następująco:

Badanie częstotliwości słów kluczowych / fraz / występujących a stronie tvp.info

Źródło: scandsocialmedia.pl

Na tym serwisie prawdopodobnie przyjęto inną taktykę medialną, która zakłąda że lepiej mówić o sprawach pozytywnych, zrealizowanych czy zamierzeniach aniżeli krytykować przeciwników politycznych.

Oczywiście ocen i analiz tego typu wyników może być wiele i można je też tłumaczyć na różne, czasami odległe od siebie sposoby. Są one jednak dość sensacyjnymi i pionierskimi analizami, które mogą być sporym wkładem w w najnowszą metodologię socjologi i politologi oraz być ciekawą podstawą do rozważań na temat: „Jak wygrać wyboryCzekamy na państwa komentarze w tej sprawie.

Źródło: scandsocialmedia.pl

/ glosgminny.pl

Cytowanie wyników jedynie po podaniu źródła.