Link do czwartkowej relacji: http://pressmania.pl/goodgame-warsaw-comic-con-2017-czwartek/

2 czerwca 2017 roku odbył się drugi dzień drugiej edycji GoodGame Warsaw oraz pierwszej, polskiej edycji Comic Con. Podobnie jak zeszłego dnia organizatorzy dołożyli wszelkich starań, aby zapewnić odwiedzającym swobodę przemieszczania się oraz bezpieczeństwo. Hala jest ogromna, alejki na tyle szerokie, aby uniknąć korków, a ochrona spaceruje po obiekcie szukając potencjalnych zagrożeń. Piątek cieszył się o wiele większym zainteresowaniem niż czwartek. Było znacznie więcej gości oraz cosplayów. Organizatorzy jednak przygotowali się na przyjęcie i takiej ilości ludzi, więc uniknięto wszelkich nieprzyjemności.

Stanowisko budzące niemałe zainteresowanie odwiedzających należało do Gaming Society, oferujące niezwykle realistyczny symulator wyścigowy oparty na grze Dirt Rally 3. Ekran był dostosowany do realistycznego  i komfortowego postrzegania odległości w grze, sam fotel na bieżąco reagował na wszelkie incydenty w grze – obracał się wraz z obróceniem się samochodu gracza, pochylał w dół przy zjeżdżaniu z góry oraz trząsł się przy kolizjach. Wystawcy organizowali także cogodzinne turnieje, podczas których gracze rywalizowali ze sobą o jak najkrótszy czas ukończenia rajdu. Nagrodą dla zwycięzcy był jeden z wysokiej klasy podzespołów komputerowych, a dla pozostałych symboliczne nagrody pocieszenia. Oprócz tego stoisko oferowało także komputery do gry w Counter Strike: Global Offensive.

To, co urzekło mnie w tym evencie, było to, że wystawcy obecni na miejscu nie byli przypadkowymi ludźmi, lecz pasjonatami i fanami tego, co reprezentują. Na przykład obsługa wspomnianego Gaming Society rozmawiała z konkursowiczami na temat swoich osiągnięć we wspomnianej grze wyścigowej, a ekipa prezentująca kolekcje figurek Transformers mieła szeroką wiedzę o całym uniwersum oraz chętnie wymieniała się z odwiedzającymi spostrzeżeniami oraz opiniami dotyczącymi wspomnianych kolekcji. Takie coś się ceni. Dobra robota!

Jedną z najciekawszych atrakcji był wykład Adama Podlewskiego na temat Legend Warszawskich w ramach promocji jego najnowszej książki „Wars i Sawa” oraz wykład Stanisława Mąderka na temat Najnowszych technologii w produkcji filmów i gier (Motion Capture, VR, fotogrametria). Jest on reżyserem scen do gier nagrywanych przy użyciu wspomnianej technologii. Brał udział m.in. produkcji Two Worlds 2 (Królową Orków zagrał sam we własnej osobie!) oraz w zbliżającego się Get Even. Opowiedział on w sposób szczegółowy, lecz prosty do zrozumienia nawet dla osób niezorientowanych w temacie, cały proces powstawania takich scenek. Nie stronił od zabawnych anegdot z czasów reżyserii w grach oraz wymienił zalety i wady użycia każdej z owych technologii. Zapytany o kwalifikacje podkreślił, że wykształcenie jest ważne, lecz liczy się przede wszystkim talent, doświadczenie i umiejętność pracy z ludźmi. Zdradził też co nie co na temat zbliżającego się DLC do Two Worlds 2 oraz ocenił szansę sukcesu VR na polskim rynku i nie tylko. Pełny wywiad ze Staszkiem Mąderkiem ukaże się wkrótce.

Cieszące się atencją graczy po premierze najnowszej konsoli stanowisko Nintendo zaprezentowało 8 gier w tym m.in. Arms, najnowszą Zeldę oraz Mario Carts. A to wszystko na najnowszą konsolę Nintento Switch. Zwiedzający poznawali technologiczne nowości owej konsoli oraz mieli okazję przetestować wspomniane gry. Obsługa wyjaśniała graczom w jaki sposób grać w prezentowane tytuły i dbała o to, aby każdy miał okazje ich wypróbować.

Prawdopodobnie najważniejszym dla graczy wydarzeniem na tegorocznym GoodGame Warsaw były mistrzostwa Polski w Rainbow Six Siege. Składy były wyrównane, a rywalizacja zacięta. Po niemal całym dniu bezkompromisowej walki tytuł mistrza Polski zgarnęła drużyna Unknown Logic wraz z porażką Hell Gaming.

 

A to dopiero drugi z czterech dni przewidzianych przez organizatorów eventu