Co ja poradzę, że sekwencja zdarzeń tak się ułożyła, a Balcerowicz kolejny raz został, jak Himilsbach z angielskim?
Byle byśmy wszyscy manewru Himilsbacha nie powtórzyli…

Prasówka z minionego tygodnia w kolejności napływania informacji

► Rzeczpospolita donosi: „W Polsce spory o CPK, a Węgrzy zbudują własny…Węgrom nie przeszkadza, że nie mają własnego narodowego przewoźnika” … „W Budapeszcie „ma powstać największy port przesiadkowy w Europie Środkowej”. Pomoże inwestor – ten sam, który ma budować lotnisko w Baranowie. Rząd (Orbana) wspierają Francuzi z firmy Vinci Airports. Mają uzyskać 20 proc. udziałów w nowym konsorcjum, a w rękach Węgier pozostanie 80 proc. „W późniejszym terminie ma ewentualnie dołączyć katarski fundusz inwestycyjny Qatar Investment Authority, który przejąłby 29 proc. udziałów” – czytamy.

► Premier Donald Tusk pokazał „urealnioną” koncepcję CPK. „Polska ma stać się megalopolis” (wszystkie media)

► Leszek Balcerowicz przedstawił raport swojej Fundacji. Mówił : „Mam nadzieję, że nie dojdzie do budowy CPK. To przykład gigantycznego marnotrawstwa”, oraz „przejaw megalomanii, której ludzie ostatecznie nie kupią. Naszym zadaniem jest dementować ten tani populizm” – [cyt. za „Gazeta Wyborcza”]

► Poinformowano, że „Polskie Linie Lotnicze LOT zamknęły 2023 rok z 1,074 mld złotych zysku netto oraz 1,129 mld złotych zysku na działalności operacyjnej EBIT, przy przychodach ze sprzedaży wynoszących 10,121 mld zł, przewożąc 10,021 mln podróżnych”…. „LOT jest punktualny, gościnny oraz rentowny. (…) Zapowiedź budowy nowego lotniska centralnego traktujemy jako szansę i zobowiązanie.” – powiedział prezes PLL LOT Michał Fijoł.

„LOT przypomniał, że w październiku 2023 r. przedstawił szczegółowe plany dalszego rozwoju. W latach 2024-2028 pasażerowie mogą spodziewać się blisko 20 nowych kierunków, zarówno średniego, jak i dalekiego zasięgu. Planowane są również inwestycje w nowe samoloty oraz infrastrukturę lotniskową. Do 2028 r. flota PLL LOT ma powiększyć się o ponad 30 samolotów wyposażonych w najnowszą generację silników, która ma przyczynić się do zmniejszenia emisji CO2.” – [ Bankier.pl]

Autor: Liliana Sonik
Urodzona 30 sierpnia 1954 r. w Krakowie – polska filolog, wychowanka DA Beczka, po śmierci Stanisława Pyjasa założycielka Studenckiego Komitetu Solidarności, publicystka, dziennikarka, publikowała w „Tygodniku Powszechnym”, „Rzeczpospolitej”, „Dzienniku Polskim”, „Głosie Wielkopolskim”, „Gazecie Wyborczej”, „Znaku”. Pracowała w Radio France Internationale i TVP.