Czy Bronisław Komorowski brał udział w największej aferze ostatniego 10- lecia w RP? Kto i dlaczego zwlekał z powiadomieniem prokuratury? Jak głęboko sięgają powiązania agentów WSI? Dokładnie 1 września 2013 roku minęło 14 lat od momentu rozpoczęcia działalności przez Spółdzielczą Kasę Oszczędnościowo-Kredytową w Wołominie.

Dziś po 14 latach działalności – wołomiński SKOK to duża, stabilna i bezpieczna instytucja finansowa. Kasa buduje pozytywne relacje z Klientem oraz stosuje zasadę odpowiedzialności społecznej w biznesie. Instytucja inwestuje w kadrę pracowniczą, zapewniając jej różnego rodzaju szkolenia w celu stałego podnoszenia jakości świadczonych usług. Pracownicy Kasy pełnią wobec jej Członków stałych Klientów rolę doradców, niosą pomoc, wykonują swoje obowiązki stawiając na uczciwość, p r z e j r z y s t o ś ć i czytelność w s p ó ł p r a c y z Klientem Członkiem Kasy. SKOK w Wołominie to znany mecenas kultury, sztuki, sportu i edukacji. Od kilku lat jest sponsorem Festiwalu „Perła Baroku”, w 2013 r. był fundatorem nagrody głównej dla zwycięzcy Festiwalu Piosenki Międzywojennej im. Wiery Gran. Wspiera Akademię Młodego Piłkarza, drużyny piłkarskie m.in. GKP Targówek, gale boksu zawodowego. Dzięki wsparciu wołomińskiej Kasy opublikowano książki „Znowu w grze”. Kasa wsparła również Ursynowski Dzień Cichociemnych a także Dziecięcy Bieg „Cud nad Wisłą”. Dzięki hojności SKOK-u Wołomin obchody 93. Rocznicy Bitwy Warszawskiej 1920 r. uświetnił koncert Eweliny Lisowskiej. Na pomoc Kasy mogli również liczyć organizatorzy Dnia Dziecka. SKOK w Wołominie od lat za pośrednictwem Stowarzyszenia Pomoc Bliźniego wspiera szeroko rozumianą działalność charytatywną. http://skokwwolominie.blog.pl/2013/09/07/jubileusz-skok-w-wolominie-duzej-stabilnej-i-bezpiecznej-kasy-w-systemie-skok/

A tutaj kolejna pochwała:

Rozwój wołomińskiej Kasy jest bardzo dynamiczny, co pokazują publikowane w prasie rankingi. W 2010 r. SKOK w Wołominie po raz pierwszy znalazła się wśród 100 największych instytucji finansowych w Polsce (ranking „Polityki”) – wówczas na 99. miejscu. Ale już rok później awansowała na 91. pozycję. W 2012 r. Kasa zajmowała 86. miejsce, zaś w najnowszym rankingu SKOK w Wołominie awansowała o kolejnych 19 miejsc i uplasowała się na 67. miejscu w kraju. Wołomiński SKOK wyróżniany jest także w wielu prestiżowych konkursach. Tylko w ostatnim czasie Kasa została laureatką następujących nagród:

– lipiec 2013 – SKOK w Wołominie otrzymuje nagrodę Najwyższa Jakość Quality International 2013 za produkt Lokata Bezpieczna BIS.

– czerwiec 2013 – Prezes Zarządu SKOK w Wołominie Mariusz Gazda zostaje jednym z TOP 20 – Najlepszych Managerów na Czas Kryzysu tygodnika Wprost

– maj 2013 – SKOK w Wołominie laureatką konkursu Efektywna Firma 2012 oraz Potęga Biznesu 2012. http://skokwwolominie.blog.pl/2013/09/06/jubileusz-skok-wolomin-preznie-rozwijajaca-sie-kasa-w-systemie-skok/

Ranking „Efektywna Firma 2012” został opracowany przez Wywiadownię Gospodarczą InfoCredit na zlecenie Instytutu Nowoczesnego Biznesu i wydawcy magazynu „Europejska Firma”. Te ostatnie to produkt należącej do znanego m.in. z Salonu24 Jerzego Krajewskiego. Jak sam pisze o sobie:

W latach 1989-2005 pracowałem w „Gazecie Bankowej”, TVP 2 (program na żywo „Telewizja Biznes”),”Życiu Warszawy”, miesięcznikach „Zarządzanie”, „Businessman Magazine”, „Twój Pieniądz”, „Finansista”, „Głos Banków Spółdzielczych”. W 1998 r. wydałem książkę „Tani kapitał, czyli jak zdobyć pieniądze dla firmy”. (…) Od 2006 r. prowadzę firmę ULAN Sp. z o.o. (mam 80 proc. jej udziałów), wydającą dwa czasopisma: „Europejska Firma” i „Europejski Bank Spółdzielczy” oraz prowadzącą kilka projektów z zakresu public relations, m.in. konkursy Gepardy Biznesu, Efektywna Firma, Bank Przyjazny Biznesowi, Samorząd Przyjazny Biznesowi, Złota Skarbonka oraz Konferencje Nowoczesngo Biznesu.”

Natomiast InfoCredit istnieje nieprzerwanie od 1 listopada 1990 roku, więc w 2012 roku obchodził już 22 rok działalności.

Z kolei konkurs Najwyższa Jakość Quality International przebiega pod patronatem Ministerstwa Gospodarki, Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości oraz Klubu Polskie Forum ISO 9000.

Przypominam, że w 2013 roku ministrem gospodarki był wicepremier Janusz Piechociński.

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) jest agencją rządową podlegającą Ministrowi właściwemu ds. gospodarki. Powstała na mocy ustawy z 9 listopada 2000 roku. Zadaniem Agencji jest zarządzanie funduszami z budżetu państwa i Unii Europejskiej, przeznaczonymi na wspieranie przedsiębiorczości i innowacyjności oraz rozwój zasobów ludzkich.

Tak więc SKOK Wołomin posiadał rekomendacje jeszcze w lipcu 2013 roku, w tym przyznane dzięki wicepremierowi w rządzie Donalda Tuska.

Tymczasem od 27 października 2012 roku wszystkie kasy zostały objęte nadzorem KNF. Do tej pory nadzorująca SKOK Wołomin Kasa Krajowa w 2012 roku powiadomiła KNF o nazbyt wysokich wynikach finansowych Wołomina.

W tym samym okresie ówczesny szef wywiadu skarbowego Andrzej Parafianowicz powiadomił prokuraturę o praniu brudnych pieniędzy w tej kasie!

KNF powiadomienia prokuratury dokonał dopiero w 2014 roku – 1,5 roku po otrzymaniu zawiadomienia z Krajowej Kasy!

Jak to jest możliwe, że pomimo toczącego się śledztwa (na początku 2014 roku dokonano w SKOK Wołomin pierwszych zatrzymań) za zgodą urzędującego wicepremiera SKOK Wołomin po raz kolejny zostaje uwiarygodniona w oczach społeczeństwa?

Co robiły służby odpowiedzialne za bezpieczeństwo Państwa?

Skala przekrętu w SKOK Wołomin faktycznie przerasta skalą aferę AMBER GOLD. Początek afery sięga drugiej połowy 2010 roku. Pamiętamy, że wtedy prezydentem był już Bronisław Komorowski.

Znany już z afery fundacji Pro Civili  kpt. Piotr P., nick „Bentley” (byłe WSI) zasiada w radzie nadzorczej SKOK Wołomin. Wg informacji podanych przez tygodnik „wSieci” za nim do wołomińskiej kasy trafiają inni oficerowie byłych WSI, a nawet szefowie Piotra P. z czasów służby w peerelowskiej WSW.

Zdaniem tygodnika celem tych osób było wywołanie tuż przed wyborami 2015 afery na tak wielką skalę, aby móc zdyskredytować PiS zarówno w wyborach prezydenckich, jak i parlamentarnych jesienią.

Przy okazji, co z perspektywy kolejnych lat wydaje się równie ważne, ewentualny konkurent zachodnich banków jeśliby nie zniknął zupełnie z rynku, to na pewno zostałby mocno zmarginalizowany.

Patrząc na aferę wołomińską pod tym kątem dostrzegamy całkiem wyraźnie dostrzegamy ciąg zdarzeń:

  1. Prezydent Lech Kaczyński jeszcze w 2009 roku wniósł o zbadanie zgodności ustawy o spółdzielczych kasach oszczędnościowo – kredytowych z Konstytucją*;
  2. 10 kwietnia 2010 roku prezydent Lech Kaczyński ginie w Smoleńsku;
  3. w drugiej połowie 2010 roku rusza akcja „Wolomin”;
  4. dopiero 3 marca 2011 roku prezydent Bronisław Komorowski ogranicza wniosek ś.p. Lecha Kaczyńskiego do niepowiązanych z resztą treści ustawy zarzutów**. Ten zabieg pozwolił jednak na dalsze zawieszenie ustawy w Trybunale, choć przecież nic nie stało na przeszkodzie, aby cały wniosek, dzisiaj tak silnie uznawany za „szkodliwy i umożliwiający transfer pieniędzy ze SKOK-ów” wycofać w całości jeszcze w 2010 roku;
  5. wyrok, uznający trafność zarzutów Lecha Kaczyńskiego, zapada dopiero 12 stycznia 2012 roku.***
  6. 27 października 2012 roku SKOK-i trafiają pod nadzór KNF. Kasa Krajowa, dotychczas organ nadzorujący, informuje Komisję o swoich podejrzeniach. Ta nie robi jednak nic przez 18 miesięcy. W tym samym czasie o swoich podejrzeniach informuje prokuraturę szef wywiadu skarbowego;
  7. maj – lipiec 2013 r. SKOK Wołomin sięga po nagrody i wyróżnienia, przyznane m.in. dzięki wicepremierowi Januszowi Piechocińskiemu z PSL.
  8. początek 2014 r. – pierwsze aresztowania w SKOK Wołomin.
  9. kwiecień/maj 2015 r. – próba obarczenia Andrzeja Dudy odpowiedzialnością za dwuletnie przewlekanie sprawy przez Bronisława Komorowskiego!

Skala afery:

Około 2.000.000.000,- zł wypłaconych przez Bankowy Fundusz Gwarancyjny.

To jednak nie koniec.

Około 1 mld zł (1.000.000.000,- zł) to należności kredytowe, z których co miesiąc do kasy SKOK Wołomin wpływa ok. 17 mln zł.

Tymczasem syndyk kasy zamierza sprzedać powyższe należności za ok. 20% ich wartości.

To oznacza, że ten, który je kupi może spodziewać się zysku wynoszącego nawet…. 400%!

Czy „operacja Wołomin” jest kolejną operacją, mającą na celu utrzymanie status quo w Polsce?

Pamiętamy przecież, że obecny prezydent jako jedyny poseł PO głosował w 2006 r. przeciwko rozwiązaniu WSI. Głosowanie odbyło się 24 maja 2006 r.: przeciw likwidacji postkomunistycznego wojskowego kontrwywiadu i wywiadu był 46 parlamentarzystów SLD, jeden poseł Ligi Polskich Rodzin oraz właśnie Bronisław Komorowski.

Jedno jest pewne – Bronisław Komorowski odsunął poddanie SKOK Wołomin pod nadzór bankowy o prawie dwa lata.

Chciał dobrze, a wyszło jak zwykle, a może…?

_______________________________________________

*

zbadanie zgodności:

  1. całości ustawy z art. 2 Konstytucji RP – polegającą na niezachowaniu norm obowiązujących przy tworzeniu prawa,
  2. całości ustawy z art. 2, art. 20, art. 21, art. 31 ust. 3, art. 32, art. 58 ust. 1, art, 64, art. 92 ust. 1 i art. 93 ust. 1 Konstytucji RP,

III. a w przypadku gdyby Trybunał Konstytucyjny nie uznał zasadności powyższego wniosku, o stwierdzenie niezgodności z przepisami Konstytucji następujących przepisów ustawy:

1) art. 7, art. 8 ust. 2 i ust. 3, art. 21, art. 51 ust. 1 i ust 3 – 7, art. 53 ust. 2 i ust. 3 oraz art. 86 – z art. 2, art. 20, art. 22, art. 32 ust. 1 i art. 58 w związku z art. 31 ust. 3 Konstytucji RP,

2) art. 4, art. 17 pkt 1, art. 20, art. 24 ust. 5, art. 30 ust 2, art. 32, art. 43, 44 ust. 1, art. 48 ust. 2, art. 49 ust. 1, art. 51 ust. 2 i art. 52 ust. 2, art. 64 ust. 2 – z art. 2, art. 20 , art. 22, art. 32 ust. 1 i art. 58 ust. 1 w związku z art. 31 ust. 3 Konstytucji RP,

3) art. 7 ust. 5 pkt 1, pkt 2 i pkt 3, art. 18 ust. 4 i ust. 5, art. 21 ust. 2 pkt 4, art. 24 ust. 4, art. 87 – z art. 2 Konstytucji RP ,

4) art. 18 ust. 5, art. 24 ust. 6, art. 46 ust. 3 i art. 64 ust. 3 – z art. 92 ust. 1 Konstytucji RP,

5) art. 54 ust. ł w zakresie w jakim pomija wśród funduszy własnych Kasy Krajowej fundusz stabilizacyjny – z art. 2 i art. 64 ust. 2 Konstytucji RP,

6) art. 71 ust. 1, ust. 2 i ust. 4 pkt 2, art. 72, art. 73, art. 76, art. 78 ust. 3 i art. 79 ust. 1 pkt 2 i ust. 2 pkt 2 – z art. 2, art. 12 i art. 58 w związku z art. 31 ust. 3 Konstytucji RP,

7) art. 91 ust. 1 i 2 – z art. 2 i art. 64 ust. 2 Konstytucji RP,

8) art. 93 – z art. 2 Konstytucji RP,

9) art. 7 ust. 6 ustawy – z art. 93 ust. 1 Konstytucji RP.

 

**

3 marca 2011 roku Prezydent RP złożył wniosek o ograniczenie wniosku złożonego w dniu 30 listopada 2009 roku w sprawie zbadania zgodności z Konstytucją ustawy z dnia 5 listopada 2009 roku o spółdzielczych kasach oszczędnościowo-kredytowych do zarzutów niezgodności:

1) art. 17 pkt 1 ustawy z dnia 5 listopada 2009 r. o spółdzielczych kasach oszczędnościowo-kredytowych z art. 2, art. 20, art. 22, art. 32 ust. 1 i art. 58 ust. 1 w związku z art. 31 ust. 3 Konstytucji RP;

2) art. 91 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 5 listopada 2009 r. o spółdzielczych kasach oszczędnościowo-kredytowych z wynikającą z art. 2 Konstytucji RP zasadą lex retro non agit.

***

  1. Art. 17 pkt 1 ustawy z dnia 5 listopada 2009 r. o spółdzielczych kasach oszczędnościowo-kredytowych,

przez to że pomija możliwość tworzenia walnego zgromadzenia jako organu kasy, jest niezgodny:

  1. a) z art. 58 ust. 1 w związku z art. 31 ust. 3 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej,
  2. b) z art. 32 ust. 1 Konstytucji.
  3. Art. 91 ust. 1 i 2 ustawy powołanej w punkcie 1 jest niezgodny z art. 2 Konstytucji.

II

Przepisy ustawy wskazane w części I wyroku nie są nierozerwalnie związane z całą ustawą.

(Kp 10/09)