Dlaczego media o tym milczą!?
7 grudnia 2023r. warszawscy radni Koalicji Obywatelskiej oraz Lewicy przegłosowali wprowadzenie od 1 lipca 2024r. Strefy Czystego Transportu, która stanowi ukoronowanie eko-ideologicznej walki z kierowcami w Warszawie. Stopniowo coraz starsze auta spalinowe będą eliminowane z ruchu w centrum stolicy. Wjazd do SCT będą kontrolowały kamery i patrole kontrolujące pojazdy w ruchu wewnątrz strefy i na jej wlotach. Za złamanie zakazu będzie grozić 500 zł grzywny.
Prezydent Rafał Trzaskowski przekonywał do Strefy Wykluczenia Komunikacyjnego, powołując się na badania, z których wynika, że 76% warszawiaków popiera zakaz wjazdu starszych aut do centralnych obszarów miasta.
Okazuje się (wnikliwa praca niedlastc.pl; profilu „stopkorkom”; profilu „Portal Warszawski”), że odpowiedzialna za zrealizowanie badań Fundacja Promocji Pojazdów Elektrycznych zawarła w 2022r. Interesujące porozumienie z miastem. Nie tylko zagwarantowała sobie wyłączność na przeprowadzenie badań opinii publicznej (komu je zleciła, o tym za chwilę), lecz uzgodniła kluczowy i skandaliczny z punktu widzenia transparentności, uczciwości i merytorycznego obiektywizmu punkt!
Strony zobowiązały się do „niepodejmowania żadnych czynności, które mogłyby zagrozić powodzeniu założeń programu Strefy Czystego Transportu”! Z góry zatem przyjęto, iż rezultatem badań ma być pozytywna opinia dla STC!
Na czele owej fundacji stoi były minister środowiska w rządzie PO-PSL p. Marcin Korolec – przypadek? A kto był wiceprezesem? Krzysztof Bolesta – dziś wiceminister klimatu z Polski2050, przeciwnik CPK i zwolennik radykalnej eko-transformacji (jego żona jest dyrektorem w koncernie Oersted z Danii, sprzedaje lądowe i morskie wiatraki).
Komu zlecono przeprowadzenie w grudniu na próbie 500 warszawiaków (metodą elektroniczną CAWI) owego badania? Otóż nowo powstałej organizacji Lata Dwudzieste. Jej prezes Mateusz Galica (wcześniej pracował w Kantarze – firmie, która często realizowała kampanijne sondaże dla PO) nie tylko wszem i wobec wyraża swe poparcie dla polityki klimatycznej, lecz jest również członkiem programu Balticlead Uniwersytetu Sztokholmskiego dla liderów zmian i transformacji biznesu w obszarze człowiek-Ziemia (w ramach projektu członkowie szkoleni są jak sugestywnie walczyć o wdrażanie rozwiązań „polityki ekologicznej”).
Troszkę poszperałem i organizacja Lata Dwudzieste przyczyniła się do forsowania wielu eko-ideologicznych projektów oraz tworzenia narracji ma rzecz polityki klimatycznej. W 2022r. sami pisali – „maczaliśmy paluchy w projekcie STC w Krakowie”. Jednocześnie kreuje się na niezależną agencję konsultingową i badawczą 🤔
To dopiero wierzchołek góry lodowej! Czas zerwać zasłonę milczenia wobec horrendalnej eko-ideologii, która wpisuje się w unijny Zielony Ład i niszczy życie setek tysięcy warszawskich kierowców!
Jako że kandyduję do Rady Warszawy mogę złożyć dwie deklaracje:
✅ Będę apelował do Najwyższej Izby Kontroli oraz organów nadzoru nad warszawskim samorządem, by przeanalizowały legalność tego porozumienia między miastem a prywatną fundacją.
✅ Będę twardo i pryncypialnie sprzeciwiał się wszelkim elementom walki z kierowcami. Nie dla:
-> Strefy Wykluczenia Komunikacyjnego;
-> Strefy Tempo 30;
-> nowych obszarów SPPN i ograniczania liczby parkingów miejskich;
-> zwężania ulic!
Za każde podania dalej będę wdzięczny – o tym musimy dyskutować!