1. Nikt się za ucznia nie nauczy.

2. Celem dydaktyki nie jest znalezienie metody, aby uczeń uczył się bez wysiłku, ale znalezienie metody, aby skłonić go do wysiłku, żeby się uczył.

3. Brak porozumienia między nauczycielami i uczniami najczęściej wynika z tego, że nauczyciele chcą, aby uczniowie się uczyli, a uczniowie chcą dobrze zdać egzaminy.

4. Szkoły i nauczycieli należy oceniać za efekty, a nie za metody.

5. Szkoły powinny się różnić, ponieważ uczniowie są różni.

6. Rodzice powinni oceniać szkołę za jakość nauczania, a szkoła powinna oceniać rodziców za jakość wychowania.

7. Uczeń nie może wybierać, czego chce się uczyć, gdyż nie wie czego chce się uczyć, dopóki się tego nie nauczy.

8. Przeciętny uczeń ma wolę nauczyć się 30% tego, czego się od niego wymaga. Zmniejszanie wymagań nie zmienia tej reguły.

9. Jakości pracy nauczycieli nie poprawiają skargi rodziców.

10. Egzamin zewnętrzny jest najgorszą formą sprawdzania wiedzy ucznia, jeśli nie liczyć wszystkich innych, które próbowano od czasu do czasu.