Pisałem o tym jakiś czas temu. Ten rząd wie że nie da się zlikwidować CPK, więc CPK będzie „budowany” wg następujących zasad.
– będzie budowany tak, żeby budowa trwała jak najdłużej. Dzięki temu pieniądze z CARGO, przez bardzo długi czas będą wpływały do budżetu Niemiec, a nie Polski. Pieniądze z ceł którymi są obłożone sprowadzane produkty będą wpływały do budżetu Niemiec a nie Polski. Dzięki temu, to niemieckie firmy logistyczne będą zarabiać.
– będzie znacząco zmniejszony dostęp do CPK.
Jednym z głównych celów, budowy CPK była budowa „szprych”, czyli linii kolejowych które umożliwią skomunikowanie nieskomunikowanych obszarów Polski, dzięki temu regiony te uzyskają szansę na rozwój.
Rezygnacja ze szprych, znacząco zmniejsza możliwości rozwoju tych nieskomunikowanych regionów, a co za tym idzie rozwój gospodarczy, wyludnienie w związku z brakiem pracy, brakiem rozwoju. Zmniejsza wpływy finansowe do lokalnych budżetów i do budżetu państwa. Zmniejsza dostęp do kapitału zagranicznego i do inwestorów, bo nikt nie zainwestuje w miejsce, gdzie nie ma dojazdu lub dojazd z lotniska trwa kilka godzin i jest uciążliwy.
– będą podjęte działania aby lotnisko przynosiło jak najmniejsze dochody, i jak największe koszty, co będzie miało dać argumenty, na temat bezsensowności jego budowy. Będzie to realizowane poprzez zmniejszenie samego lotniska, oraz pozostawienie lotniska Okęcie które będzie konkurencją dla CPK. Stąd niemieckie pociągi (znacznie wyższe koszty infrastruktury, oraz znacznie wyższe koszty późniejszej eksploatacji), wynajmowanie do prac firm zagranicznych, nawet tam gdzie prace będą wykonywać firmy polskie jako podwykonawcy (niech większość marży trafia do innych) tak jak to robiono przy budowie autostrad, do tego gorsze skomunikowanie z resztą Polski (likwidacja szprych) to mniej klientów, a więc mniejsze zyski.
Do tego wszystkiego należy dodać że CPK wg NATO, miało być głównym lotniczym ośrodkiem transportowym umożliwiającym szybkie przerzucenie dużej liczby wojsk w krótkim czasie. Opóźnienia w budowie, rezygnacja z infrastruktury kolejowej szczególnie tej prowadzącej do wschodniej Polski, którą można transportować sprzęt i żołnierzy z lotniska, to bolesne uderzenie w zdolności obronne Polski.
Teraz popatrzcie na to co się dzieje ile z tych rzeczy jest aktualnie realizowanych w taki sposób jak to opisałem.
Zostaw komentarz