O skuteczności kampanii marketingowych firmy decyduje wiele czynników. Aby uzyskać oczekiwane efekty, należy nie tylko zaplanować działania reklamowe, ale również wdrożyć je, co często wymaga uzyskania przestrzeni i czasu w mass mediach. To właśnie tutaj do gry wchodzą domy mediowe.

Agencja mediowa czy dom mediowy to organizacja marketingowa, która skupia się na planowaniu i kupnie kampanii reklamowych w mass mediach – mediach masowych. Swój początek agencje tego rodzaju mają w agencjach reklamowych, ale w pewnym momencie ich specjalizacje rozdzieliły się.

Domy mediowe oferują takie usługi jak:

  • planowanie i kupno czasu i przestrzeni w mediach
  • negocjowanie cen z dostawcami czasu i przestrzeni reklamowej
  • realizowanie badań medialnych i dostarczanie ich reklamodawcom

Tradycyjnie dom mediowy kojarzony jest z mediami takimi jak telewizja czy radio, ale aktualnie działają również firmy tego typu, które skupiają się w szczególności na internecie. Jedną z takich agencji jest Fabryka Marketingu, która zapewnia swoim klientom kompleksową i profesjonalną obsługę w planowaniu i realizacji kampanii marketingowych on-line.

Jaką pomoc oferują domy mediowe on-line?

Jak już wspomnieliśmy, domy mediowe skupione na marketingu internetowym zapewniają swoim klientom kompleksową obsługę. Jest ona skierowana zarówno do mniejszych, jak i dużych firm.

Na przykładzie agencji mediowej Fabryka Marketingu, usługi dla marketingu internetowego to między innymi pozycjonowanie w wyszukiwarkach, kampanie SEM – linków sponsorowanych AdWords, kampanie w mediach społecznościowych jak Facebook, remarketing, content marketing – marketing treści. Agencje także zajmują się analityką internetową, co pomaga w dobraniu najkorzystniejszych metod reklamy.

 Agencje mediowe są w stanie zapewnić swoim klientom fachowe wsparcie zarówno w reklamie internetowej na komputery typu desktop i laptopy, jak również na urządzenia mobilne – smartfony i tablety. To powoduje, że dotarcie do klientów możliwe jest z użyciem różnych kanałów przekazu.