„Brama Złota – pierwotnie Długouliczna”
to zapis na karcie zabytku!

BrDług LgT
 
to zapis na karcie zabytku!
Przede wszystkim  należy podkreślić, że pierwsza nazwa była w j. niem. to znaczy: Langgasser Tor, a kłamcy obecnie piszą: Brama Złota! Kto? Oni:
– M. Orłowicz 1-y kłamca (autor 21 przewodników!)
– Macierz Szkolna w Danzig (wtedy tak miasto się nazywało!)
– J. Kilarski (nie znał j. niem.- przyjaźniłem się z Maciejem synem jego!)
– Zarząd Miasta Gdańsk tzn już w PRL-u.
– W. Szremowicz
– J. Stankiewicz (nie znał j.niem.- on się nawet jąkał w piśmie – jak czegoś nie umiał, dlatego bzdury pisał i tak szkolił magistrantów, doktorantów, że dumnie kopiują jego błędy… Wg mnie to naukowe przybłędy (kobiety też!!!). Ale jeden tramwaj dumnie nosi jego personalia!
– Komitet ds Turystyki (chwalił partyjnych orłów wszystkich!)
– PTTK Oddział Trójmiasto (pierwszych zasadniczo uczył J. Kilarski, od lat rządzi nami  orzeł antywiedzy Stanisław Sikora, który aż w Warszawie wylądował jako z-ca Prezesa ZG PTTK  – cóż NIEWIEDZA jest sławna. Aż Bul człowiekowi serce ściska, ale milczą na to ludziska i tak durne będą Rzeczpospolite jak i dzieci są dziś chowane.
– M. Pelczar (dyrektor biblioteki już w polskim Gdańsku i cóż z tego, że są w niej bardzo mądre księgi, ale trzeba je czytać i ZROZUMIEĆ!)
– F. Mamuszko (mówił do mnie, że znał bardziej okolice – Gdańska tak dobrze nie!).
– Wojewódzki Konserwator – super kłamca, nie znał j. niem., ALE MA WŁADZĘ I POTRAFI MĄDRE NA GŁUPIE ZMIENIĆ!
A potem:
– A. Januszajtis – dr matematyki (choć zna język niemiecki, ale ma tytuł Honorowego Obywatela Gdańska. Kiedyś dał mi wizytówkę: prof. doc. Dziś w pismach pisze „doc.” choć nie ma do tego prawa.
– J. Samp – prof. lit. kaszubskiej. Uzasadniał, że Brama była tak pięknie pozłocona, i dlatego nazwano ją Złotą! Ten tak zgrabnie mówił i pisał, że choć mylił się z prawdą, to prawie wszyscy mu wierzyli! Ja nie, dlatego gniewał się na mnie!
– L. Krzyżanowski dr historii sztuki UMK w Toruniu – dorabiał sobie pisząc najwięcej z błędami przewodniki po Gdańsku!

 

i tysiące plagiatorów… w tym bojowa młodzież naukowa: dr J. Friedrich  i prof. hist. sztuki – min. kult. M. Omilanowska,

– a z gdańskiego PTTK spece od niewiedzy E. Klamann, S. Sikora!

Wg kartoteki konserwatora zabytków zbudowano ją w latach 1612-1614

1612
a właściwie zbudowano ją w 1612 roku;

Tę bzdurną datę pisali wszyscy kłamcy, którzy, nie tylko nie badali jej historii, ale byli nawet za leniwi, aby podejść do niej i zobaczyć jaka jest na niej data.
Z lewej strony bramy od ulicy Długiej był napis ANO z poziomą kreską nad N oznaczająca zdublowanie litery N, czyli wyraz czytało się ANNO tzn. W ROKU.
Niestety nasze orły – nieuki i kłamstwa zrobiły kreskę poziomą nad O, dlatego obecnie czytamy ANOO – aż się prosi dodać: coś Ty baranie napisał?!

Barany
lub ANOO barany dokąd nas prowadzicie!

A z prawej strony bramy jest data 1612! Niestety nasze orły z połamanymi skrzydłami wróbla pisały i piszą datę budowy: 1612 -1614.

Kto? A no tacy znawcy jak:
– T. Kruszyński,
– M. Orłowicz
– Macierz Szkolna w czasach Danzig
– J. Kilarski
– S. Łoza
– J. Stankiewicz – prof. historii sztuki (a z Szermerem to napisali na wszelki wypadek datę budowy XVII wiek)
– Wojewódzki Konserwator Zabytków
– F. Mamuszka
– A. Januszajtis
– L. Krzyżanowski
– J. Samp – asekurując 17 wiek…
i tysiące nawet obecnych autorów dyletantów.
Franciszek Krzysiak przewodnik gdański, były aktywny członek Komisji Historycznej  Gdańskiego Towarzystwa Naukowego – niestety już zlikwidowanej (chyba za dużo uwag zgłaszaliśmy), a mnie zbrodniarz Jaruzelski wyróżnił przez swoich 20 lekarzy – rakarzy tytułami: psychopata histeroidalny i neurastenik, bo tak reagowałem na zbrodnie, kłamstwa komunistów. Żaden z jego następców mnie nie rehabilitował.

Ciekawe czy zdarzą się cuda i odważy się na to prezydent DUDA! Kim on jest – to się z czasem okaże, bo przecież oliwa zawsze na wierzch wypływa…