Moda na aktywność fizyczną w ostatnich latach bardzo zyskała na popularności. Jest to doskonała wiadomość, ponieważ w ten sposób dbamy o nasze zdrowie fizyczne i psychiczne jednocześnie. Udając się na siłownię mamy do wyboru ogrom sprzętów do ćwiczeń z obciążeniem. Jednym z najpopularniejszych są hantle kettlebell. Kto powinien zdecydować się na trening z ich udziałem? Jakie partie ciała wyrzeźbimy z pomocą kettlebell?

Hantle a kettlebell – najważniejsze różnice

Hantle i kettlebell – obciążniki, ciężarki do ćwiczeń fitness. Na czym polega trening z odważnikami? Jedno i drugie akcesorium jest wykorzystywane do ćwiczeń z obciążeniem, jednak trening z każdym z nich jest inny i wpływa na inne partie naszego ciała. Na pierwszy rzut oka te urządzenia kontrastuje ich konstrukcja i wygląd, ale to nie wszystko. Najważniejsze różnice pomiędzy hantlami a kettlebells to:

  • z kettlebells możemy wykonać trening dynamiczny, możemy przerzucać je nad sobą lub szybko je odkładać i podnosić. Zwykłe hantle nie dają nam takich możliwości, ponieważ ich konstrukcja nie pozwala na manipulowanie nimi w dłoniach;
  • z kettlebells możemy ćwiczyć zarówno jedną ręką, jak i oburącz. Hantle mają zbyt wąskie uchwyty, żeby złapać je dwiema rękami;
  • ćwicząc z hantlami, ograniczamy się do treningu konkretnej partii mięśni, a kettlebells pozwala nam na trening kilku części ciała jednocześnie;
  • trenując z hantlami, zbudujemy masę mięśniową, a co za tym idzie, nasza sylwetka się zmieni. Wybierając kettlebells, zyskamy więcej siły, ale nie zwiększymy mięśni.

Kto może ćwiczyć z kettlebell?

Hantle kettlebell mogą być używane do ćwiczeń przez każdego. Aczkolwiek najczęściej wybierane są one przez kobiety. Taki trening pozwala im nie tylko na zwiększenie swojej siły bez przyrostu masy mięśniowej, lecz także dzięki kettlebell poprawia się wygląd ich nóg oraz pośladków. Nogi chudną, pośladki się podnoszą, a niechciany cellulitis znika. Ponadto pozytywnie wpływa na wygląd przedramion, czyli kolejnej kobiecej części ciała, na którą panie zwracają szczególną uwagę. Kobiety, które chcą zacząć trenować w ten sposób, mogą kupić wysokiej jakości hantle kettlebell na Prosportowy.pl.

Ponadto trening z wykorzystaniem tego odważnika polecany jest osobom prowadzącym siedzący tryb życia. Spędzając kilka godzin przed komputerem, często narzekamy na bóle pleców, a nasza sylwetka jest zgarbiona. Ćwiczenia z hantlami kelttlebells pozwalają nam utrzymać prawidłową postawę ciała, gdyż taki trening wzmacnia mięśnie głębokie.

Trening z ich wykorzystaniem chwalą sobie, także zawodnicy sportów walki. Zwiększa on ich siłę, dynamikę oraz kondycję, nie podnosząc tym samym masy mięśniowej oraz wagi zawodników, która ma kluczowe znaczenie podczas zawodów.

Efekty treningu z hantlami kettlebells

Przede wszystkim efekty ćwiczeń z hantlami kettlebells widoczne są bardzo szybko. Regularne treningi z ich pomocą sprawiają, że nasze ciało staje się gibkie oraz bardziej elastyczne. Zwiększa się nasza siła oraz wytrzymałość. Ze względu na to, że podczas ćwiczeń z hantlami kettlebells musimy kontrolować swoją równowagę oraz balansować ciałem, nasza koordynacja ruchowa się poprawi. Taki trening poprawia naszą ogólną kondycję, wydolność organizmu i pomaga nam szybciej schudnąć. Trzeba tylko pamiętać, żeby trening z kettlebell wykonywać prawidłowo. W innym wypadku możemy nabawić się kontuzji.