Parlamentarzysta Ziemi Wadowickiej informuje na swojej stronie poselskiej. – W związku z prośbami o interwencję jakie wpłynęły do mojego biura poselskiego skierowałem pismo do władz AmRest Holdings SE (AmRest, WSE: EAT), bo KFC jest jedną z marek tej firmy prowadzącej sieci restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej – pisze poseł dr hab. Józef Brynkus, prof. UP Kraków.

Informacja zamieszczona na naszym portalu dotarła do szerokiego kręgu odbiorców i wywołała burzę w internecie, co przełożyło się również na interwencję poselską. – Proszę w nim (piśmie skierowanym do KFC – przyp. red.) o wyjaśnienie skandalicznej sytuacji do jakiej doszło w jednej z Waszych KFC w Starym Browarze w Poznaniu, co opisał dziennikarz portalu Pressmania.pl Pan Paweł Heliński, który informuje czytelników, że ochrona wyrzuciła z lokalu człowieka bezdomnego około godziny 16:40, w sobotę 16 września 2017 roku (link: http://pressmania.pl/skandal-w-kfc-w-poznaniu-w-starym-browarze/). Jak podkreśla naoczny świadek skandalicznych wydarzeń: „Sytuacja, która mnie oburzyła to wyrzucenie klienta siłą. Klienta, który za swój posiłek zapłacił”. Liczę na szybką odpowiedź i mam nadzieję, że władze firmy nie zbagatelizują tego urągającego ludzkiej godności zdarzenia – stwierdza poseł Kukiz’15.

Pełna treść oświadczenia skierowanego do AmRest Holdings SE właściciela marki KFC.

dr hab. Józef Brynkus                                                                                 Wadowice, 2017. 09. 19
Poseł na Sejm RP, Kukiz’15                                                                           
Biuro Poselskie
34-100 Wadowice
ul. Mickiewicza 14
E-mail: poselbrynkus@gmail.com

 

Olgierd Danielewicz
KFC President
AmRest Holdings SE
pl. Grunwaldzki 25-27
50-365 Wrocław

 

Szanowny Panie,
KFC, jak wynika z informacji zawartych na stronie internetowej AmRest Holdings SE (AmRest, WSE: EAT), jest jedną z marek firmy prowadzącej sieci restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej.

Zawarte hasła w zakładce „Nasze Naczelne Wartości” mówią wymownie o celach działalności firmy. Wskazują, że firma dąży nie tylko do zysku, ale i chce dobra swoich klientów, dobra nie tylko egzystencjalnego, ale także i duchowego. Wszyscy oczekują, także ja, że nie są to tylko puste slogany, które mają służyć kreowaniu dobrego wizerunku firmy w tej części Europy wśród potencjalnych klientów.

Mając to na uwadze proszę o wyjaśnienie skandalicznej sytuacji do jakiej doszło w jednej z Waszych KFC w Starym Browarze w Poznaniu, co opisał dziennikarz portalu Pressmania.pl Pan Paweł Heliński, który informuje czytelników, że ochrona wyrzuciła z lokalu człowieka bezdomnego około godziny 16:40, w sobotę 16 września 2017 roku (link: http://pressmania.pl/skandal-w-kfc-w-poznaniu-w-starym-browarze/). Jak podkreśla naoczny świadek skandalicznych wydarzeń: „Sytuacja, która mnie oburzyła to wyrzucenie klienta siłą. Klienta, który za swój posiłek zapłacił”. Liczę na szybką odpowiedź i mam nadzieję, że nie zbagatelizuje Pan tego zdarzenia.

Jednocześnie proszę odpowiedzieć na pytania:

  1. Czy klienci KFC są dzieleni na lepszych i gorszych w tylko w Polsce, czy również na całym świecie? Jak wynika bowiem z informacji prasowych nie był to pierwszy raz w waszej sieci restauracji (link: http://metrowarszawa.gazeta.pl/metrowarszawa/7,141637,21112621,chciala-kupic-bezdomnemu-posilek-w-kfc-uslyszala-takich-zamowien.html)
  2. Jak ta sytuacja ma się do standardów opisanych na Waszej stronie internetowej w zakładce „Nasze Naczelne Wartości”?
  3. Czy zamierzają Państwo w związku z tymi sytuacjami przekazać jako zadośćuczynienie środki na pomoc bezdomnym w Polsce?
  4. Czy KFC jako międzynarodowa marka włączy się w działania zmierzające do wyeliminowania z życia publicznego dyskryminacji przez duże korporacje międzynarodowe?
  5. Jakie zamierzacie państwo podjąć kroki, aby w przyszłości nie doszło już nigdy do tak skandalicznych zachowań? Takie zachowanie i postępowanie pracowników łamie nie tylko dobre obyczaje, ale również są działaniami niezgodnymi z prawem, bo w Polsce swobody obywatelskie gwarantuje Konstytucja RP, a teren żadnej restauracji KFC nie jest wyjęty spod prawa obowiązującego w Rzeczypospolitej Polskiej.

Mam nadzieję na szybką odpowiedź w tej sprawie.

Z wyrazami szacunku,
dr hab. Józef Brynkus, prof. UP Kraków
Poseł na Sejm RP, Kukiz’15