Istota obecności firm w mediach społecznościowych jest niekwestionowana. To miejsce, które służy reklamie, sprzedaży, budowaniu rozpoznawalności, nawiązywaniu i podtrzymywaniu relacji z klientami czy kontrahentami. Sprawdź, który portal społecznościowy jest najpopularniejszy i dowiedz się, jak wykorzystać potencjał w topowych social mediach!

Który portal społecznościowy jest najpopularniejszy w Polsce? TOP 3

Czy wiesz, że niemal połowa populacji aktywnie korzysta z serwisów społecznościowych? Wielu osobom trudno wyobrazić sobie dzień bez sprawdzenia aktualności na Facebookowej tablicy czy przeskrolowania Instagrama. Jeszcze inni szukają aktualnych informacji na Twitterze albo oddają się treściom rozrywkowym na YouTube. Która z platform jest najpopularniejsza w Polsce? Sprawdź TOP 3!

  1. Na pierwszej pozycji w rankingu dla Polski plasuje się YouTube. To serwis wideo, który pokochał świat. Możliwe jest odtwarzanie, ale i komentowanie, udostępnianie czy publikowanie materiałów wideo. Statystyki mówią, że w 2021 roku użytkownicy średnio spędzili około 24h w aplikacji YouTube, co jest rekordowym wynikiem w stosunku do innych social mediów.
  2. Facebook – czy król może być tylko jeden? Od lat właściwie niewiele się zmienia i portal ten wciąż zajmuje czołową pozycję w światowym rankingu. Co jednak ciekawe, w Polsce Facebook zajmuje drugą lokatę. Według raportu „Digital 2022” platforma jest liderem pod względem ilości aktywnych użytkowników – korzystają z niej niemal 3 miliardy osób.
  3. Trzecią pozycję w Polsce zajmuje Facebook Messenger. To komunikator internetowy stworzony przez Metę, który służy do wysyłania wiadomości i plików multimedialnych do znajomych, jak i umożliwia wchodzenie w interakcje z markami czy botami. Zastąpił popularne niegdyś Gadu-Gadu czy w dużej mierze zredukował ilość wysyłanych wiadomości SMS. Na świecie na trzeciej pozycji plasuje się aplikacja WhatsApp.

Jak wykorzystać potencjał mediów społecznościowych do promocji marki?

Przede wszystkim warto zadbać o spójność prowadzonych kont w social mediach z wizerunkiem marki i jej identyfikacją wizualną. Konta powinny być estetyczne, a posty i relacje dodawane regularnie. Oprócz atrakcyjnych zdjęć, filmików i grafik, nie należy zapominać o treściach. Użytkownicy powinni w social mediach znaleźć pożądane informacje i dowiedzieć się więcej o profilu Twojej firmy i bieżących działaniach, ale także odnajdywać tam ciekawe, wywołujące emocje, praktyczne treści.

  • Prowadzisz firmę eventową? Pokaż portfolio z realizacji, inspiracje, pomysły na organizację przyjęć na TikToku czy Instagramie.
  • Jesteś lekarzem? Warto, by Twój profil w social mediach przekazywał ważne treści medyczne w przystępny sposób.
  • Masz markę odzieżową? Prezentuj produkty, twórz promocje dla obserwatorów, pokazuj, jak można wykorzystywać ubrania w stylizacjach na różne okazje.

Poza tym pamiętaj, że możliwe jest tworzenie nie tylko materiałów, które łapią zasięg organiczny, ale również reklam czy postów sponsorowanych. Istotnym aspektem w prowadzeniu kont firmowych w mediach społecznościowych jest pozostawanie w relacji z odbiorcami – reagowanie na komentarze, wiadomości prywatne, oznaczenia. Postaw na Monitorowanie Social Media, dzięki czemu dowiesz się, co lubią Twoi odbiorcy! Pomogą Ci w tym narzędzia do monitorowania social media.