Polecam. Dziś część pierwsza:

Warszawa, 10 października 2020 r. Raport nr 22 z realizacji filmu „Dziewczyny z Dubaju”
Producent: Grupa Ent One (Ent One Investments oraz Ent One Studios)
Szanowni Inwestorzy
A. Informacje dotyczące produkcji:
1) Zakończyliśmy plan zdjęciowy do filmu. Zdjęcia realizowane były w: Polsce, Dubaju, Francji (Cannes, Nicea) oraz Monako. Tym samym zakończyliśmy etap produkcji filmu.

Plan pracy w okresie 20-30 września:
a) Wysoce stresogenny oceniam etap realizacji wrześniowych zdjęć we Francji i Monako. W ostatniej dekadzie września dzienna liczba zakażeń COVID-19 przekraczała poziom 20 tys (vide: https://www.worldometers.info/coronavirus/). Na dwa dni przed zakończeniem zdjęć wdrażany był we Francji punktowy lockdown.

Szczęśliwe ograniczenia te nie wpłynęły na nasz plan filmowy. Jednakże zwiększyliśmy dzienne statystyki prowadzonych testów wśród aktorów, ekipy i wprowadziliśmy taki wymóg w odniesieniu do agencji statystów.

b) Odnotowaliśmy przypadki COVID-19 wśród polskiej i francuskiej ekipy. Poza kilkoma przypadkami, o których informowałem w ramach raportu bieżącego, mieliśmy również szereg realnych przypadków wśród firmy Kanzaman (producent francuski, który wspierał nas na planie we Francji). Nie chciałem Państwa obarczać moimi stresami, ale dziś mogę powiedzieć, że wraz z moją małżonką i kierownikiem produkcji udało nam się zarządzić i zażegnać ten kryzys. Ekipę uzupełniliśmy o sztab filmowców z Paryża. Co więcej, udało nam się to zachować w miarę w dyskrecji aby nie wystraszyć polskich artystów. Dobrze skonstruowana umowa z Kanzaman m.in. w takiej materii obarczyła kosztami sprowadzenia swoich odpowiedników stronę francuską.
Tuż przed wyjazdem robiliśmy badania i wróciliśmy zdrowi.

c) Z uwagi na embargo lotów bezpośrednich, ekipą filmową wracaliśmy w podziale na grupy
via: Amsterdam, Frankfurt lub Wiedeń. Cała ekipa oraz materiał filmowy dotarł
bezpiecznie.

d) Lokacje wybrane do filmu są zapierające dech w piersiach. To będzie naprawdę film roku.
e) Podczas czarteru jachtem, kapitan również wypłynął 18 mil od Cannes na wody
międzynarodowe. Taki zabieg pozwala nam złożyć wniosek we Francji o refundację wysokości podatku jaki stanowi wartość dodaną kosztów wydanych 20-30.09.
Dokument poufny

Dokument poufny
Okres rozliczeniowy trwa około 6 miesięcy. Środki te pomniejszą budżet i zostaną albo wydane na zwiększenie promocji filmu albo powiększą wypłaty dla Inwestorów (zgodnie z przypadającym udziałem).
Osoby zainteresowane dowodami na wypłyniecie na wody międzynarodowe proszę o monit, wówczas przekażę screeny a radarów jakie kapitan wykonał dla władz Francji.

2) Równolegle do wrześniowych zdjęć na Lazurowym Wybrzeżu, w DI Factory rozpoczął się etap postprodukcji dzieła filmowego. Obecnie trwa montaż zdjęć. Zakończyliśmy już montaż zdjęć zakończonych przed 20 września. Obecnie pracujemy nad zdjęciami zrealizowanymi podczas wrześniowego planu filmowego. Na 16 października zaplanowany jest koniec fazy montażu i pierwsza robocza emisja całości materiału. Szacujemy, że całość roboczego materiału może mieć około 180 minut. Materiał ten będzie bazą do wypracowania finalnej długości filmu, którą chciałbym osiągnąć na poziomie nie dłuższym niż 135 minut.

3) Kolejnymi etapami prostprodukcji będą takie czynności jak: koloryzacja, efekty specjalne, udźwiękowienie, kompozycja muzyki do filmu.

4) Gotowość materiału filmowego – zgodnie z umową z Kino Świat – datowana jest na początek grudnia. Ze swojej strony deklaruję, że prace nad filmem zakończone zostaną w listopadzie.

B. Inne ważne informacje dotyczące przedsięwzięcia:
1) Data wejścia filmu do kin – na chwilę obecną – pozostaje niezmienna – 21 stycznia 2021 (wówczas uroczysta premiera filmu z udziałem wszystkich twórców to: 18 lub 19 stycznia 2021).

Z pełną odpowiedzialnością Państwu stwierdzam, że dzięki Wam wyprodukowaliśmy najlepszy film przy jakim dotychczas mogłem pracować. Na podziękowania przyjdzie czas, jednakże bardzo proszę o Państwa zaufanie, abym mógł maksymalnie skutecznie przeprowadzić proces komercjalizacji tego filmu w najlepszych dla niego warunkach. Stąd proszę dajmy sobie czas do drugiej połowy listopada, gdzie wspólnie zidentyfikujemy panujące wówczas warunki rynkowe. Dla dobra filmu i Państwa interesów nigdy nie wprowadziłbym tego filmu w bieżącym okresie. Zwykła arytmetyka przy żółtych i czerwonych strefach w połączeniu z awersją ludzi do ryzyka wspólnych zgromadzeń uniemożliwiają obecnie uzyskanie dobrego wyniku. Kina są najważniejszą częścią łańcucha komercji.

(Dla Państwa wiedzy – film „Hejter”, który miał premierę w początkowej fazie pandemii i z kin od razu został przeniesiony na platformę VoD, gdzie uzyskał wówczas rekordowe wyniki zarobił około 1 mln PLN. Większość producentów nie ma kompetencji komercjalizowania filmów).

Dokument poufny
2) Planowane są trzy uroczyste premiery filmowe z udziałem Twórców (Warszawa, Rzym, Londyn). Odbędą się one w tym samym tygodniu pomiędzy 18-21 stycznia 2021.
(Po raz pierwszy sięgam po regulowaną wiarygodną firmę dystrybucyjną z intencją dystrybucji na cały świat. W samych Włoszech średnio film ogląda 2 mln widzów. Drodzy Inwestorzy – naprawdę możemy wypracować ponadprzeciętne stopy zwrotu).

3) Filmem zainteresowany jest Katar, który chce rozpowszechnić tę produkcję na Bliskim Wschodzie. W ostatniej dekadzie października/listopadzie – w zależności od polityki instytucji „kwarantanny” do Polski przyleci agencja PR wraz z Klientem.
(Niektórym z Państwa wspominałem, ze Katar chciał dla potrzeb realizacji filmu użyczyć nam bezpłatnie swój 80-metowy jacht należący do jednego ze swoich szejków. Z uwagi na czynniki polityczne nie skorzystaliśmy z oferty).

4) Po raz trzeci producenci nowego Bonda („Nie czas umierać”) przesunęli datę premiery filmu (z 20 listopada – nomen omen pierwotnej daty premiery naszego filmu – na 2 kwietnia 2021). W skutek tej decyzji, włodarze największej sieci kin – Cinema City – podjęli decyzję o zamknięciu CC w USA. Polski oddział na razie monitoruje podaż filmów w Polsce i uzależnia decyzję od bieżących ocen widowni. To buduje niepewność.

Proszę mi wierzyć, że żaden odpowiedzialny niezależny producent nie skomercjalizuje skutecznie filmu bez udziału kin w tym procesie dystrybucji. Wprowadzanie dziś filmów do kin z punktu widzenia producenta to albo nieświadomość branży w jakiej pracuje albo intencjonalne działanie na szkodę swojego projektu i jego inwestorów.

Stacja TVN może wprowadzi „Listy do M 4” w listopadzie, bo to producent, który raczej oczekuje czystego rozgłosu swojego filmu na poziomie TVN i jako stacja telewizyjna ma inne priorytety (np. zarobkowanie na poziomie reklamy przy filmie w TV).

5) Proszę zwrócić uwagę na liczebność widowni w kinach sierpień 2019 vs sierpień 2020 oraz wrzesień 2019 vs wrzesień 2020
Frekwencja w kinach w sierpniu i wrześniu 2019 i 2020 przedstawiała się następująco:
– sierpień 2019 – 5.271.499 – sierpień 2020 – 804.346
– wrzesień 2019 – 5.271.499 – wrzesień 2020 – 1.875.398

Dokument poufny
6) W październiku złożone zostaną zawiadomienia o możliwości popełnienia przestępstwa przez: dziennikarza i redaktora naczelnego „Pulsu Biznesu”, wydawcę „PB” oraz fundusz Promoney.

7) Założenie spółki na Malcie podyktowane było:
a) Od stycznia 2021 r spółki komandytowe w Polsce, które były przyjazne podatkowe podlegać już będą analogicznym uwarunkowaniom jak spółki z ograniczoną odpowiedzialnością (radyklanie wyższe opodatkowanie)
b) Firmy producenckie w Polsce będą miały znacznie trudniejsze warunki i otoczenie administracyjno-prawne dla wypracowania lepszych wyników
c) Na Malcie jest 5% podatek. To umożliwia mi już na starcie o +14pkt procentowych wypracowywanie wyższych stóp zwrotu niż nawet obecnie
d) Malta ze swym systemem anglosaskim jest bardzo czytelnym i przejrzystym rynkiem dla prowadzenia działalności gospodarczej. Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego jak atrakcyjnym kawałkiem świata jest Malta. Siłą rzeczy jeszcze mniej ludzi zdaje wie, że ta wyspa może śmiało być nazywana śródziemnomorskim Hollywood. I wcale nie chodzi o lokalne produkcje, które np. rozsławiły indyjski Bollywood, lecz kilkadziesiąt hollywoodzkich hitów znanych szerokiej publiczności (Gladiator, Troja, James Bond).
e) Dla ucięcia wszelkich spekulacji, stałem się ponownie właścicielem Ent One Invetsments i pełnię w tej spółce funkcję Prezesa Zarządu.

Z poważaniem, Emil Stępień.