W dniach 13-15 października odbyła się trzecia edycja T-Mobile Warsaw Games Week. Tegoroczna edycja była wyjątkowa, gdyż organizatorzy połączyli swe siły z LifeTube, zrzeszającą elitę najpopularniejszych youtuberów. Na kolorowych stoiskach zaprezentowali się dystrybutorzy i przedstawiciele ogólnie pojętego rynku gier video. Impreza została zdominowana przez tych największych gigantów jak Microsoft czy Sony z ich konsolami, Cenegę oraz Ubisoft. Z pewnością każdy się zgodzi się, że wielkimi nieobecnymi, jeśli chodzi o polski rynek, był CD Project Red oraz Techland, których godnie zastąpił beniaminek w postaci polskiego studia IMGN.pro, do którego jeszcze wrócę. Ta wspaniała impreza daje możliwość dziesiątkom tysięcy graczy możliwość zagrania na najnowocześniejszym sprzęcie w najnowsze gry oraz w te, których premiera jeszcze się nie odbyła. Organizatorzy postawili przede wszystkim na rozrywkę, turnieje, bogate konkursy oraz ilość stanowisk do gier dzięki czemu każdy odwiedzający mógł zagrać w gry, dla których przyszedł.

Cenega okupowała scenę główną, na której odbywały się prezentacje gier oraz konkursy. Oprócz tego w piątek zagościł na niej kontrowersyjny, polski raper Popek, w sobotę zorganizowano się konkurs cosplay, a w niedzielę odbył się pokaz walk rycerskich oraz spotkanie z Patrykiem ROJO Rojewskim grającym z widzami w WWE 2k18. Cenega postawiła na bezpośredni kontakt gracza z grą, czyli oferowała dużo stanowisk do gry w tym m.in. The Evil Within 2, Frostpunk, Monster Hunter, Śródziemie Cień wojny, Tekken 7 oraz LEGO Worlds.. Oprócz tego w zorganizowanej przez Cenegę sali kinowej mogliśmy obejrzeć najnowszy fragment rozgrywki nadchodzącego Wolfenstein II: The New Colossus. Oferowała też możliwość zrobienia sobie zdjęcia 3D w klimacie najnowszego The Evil Within 2, czego niestety nie mogę potwierdzić, gdyż ja swojego zdjęcia do chwili obecnej nie otrzymałem.

Pozostałe dwa giganty konsolowe, czyli PlayStation oraz Xbox skupiły się na technologii VR. Playstation zaprezentowało m.in. Gran Turismo Sport, Star Wars Battlefront II, To jesteś Ty!, Frantics oraz exclusive na PS4, czyli fenomenalne Detroit: Become Human. Microsoft skupił się na Forza Motorsport 7 I różnych  turniejach. Ubisoft dał graczom kolejne dziesiątki stanowisk do grania w ich nadchodzące tytuły jak Far Cry 5, Assassin’s Creed Origins, Southpark: Fractured But Whole oraz wybitnie dopracowane VRowe arcydzieło, czyli Transference.

Na imprezie nie zapomniano o najmłodszych graczach. Specjalnie dla nich powstały dwie strefy dla młodych, gdzie pod okiem pracowników bawili się klockami, grali w kolorowe odpowiednie dla wieku gry oraz brały udział w warsztatach z robotyki oraz pozostałych naukowych ciekawostek. Dodatkową atrakcją były automaty Arcade wyposażane w kultowe, klasyczne gry takie jak Donkey Kong.

Ogromnym minusem całej imprezy było absolutna nieznajomość tematów, wystawianych produktów i zasad poruszania się po targach przez serwis obsługujący. Pracownicy unikali rozmów z mediami, a przyparci do muru cytowali zdania z kartki. Jeden z obsługujących w odpowiedzi na moje pytania podał mi kartkę, mówiąc że miał się tego nauczyć na pamięć i żebym sobie sam przeczytał. Wyznał mi też, że obsługa wybierana jest drogą losowania. Inny nieprzyjemny incydent spotkał mnie na samym początku, gdzie jako akredytowany dziennikarz zostałem poproszony o bilet, a z powodu braku skierowany do kasy.  To są oczywiście drobne niedociągnięcia, które ostatecznie nie popsuły dobrej zabawy i radości z bycia na WGW.

Jak już wspomniałem na początku, polską scenę w branży gier video godnie prezentowało bielsko-bialskie studio IMGN.PRO. Był to chyba jedyny wystawca, w którym prezentacja gier odbywała się przez pracowników firmy, którzy wykazywali się inicjatywą, wiedzą i chętnie odpowiadali na wszelkie pytania dotyczące prezentowanych gier. To dzięki nim dowiedziałem się, w co będę grał i recenzował w ciągu najbliższego półrocza. Studio zadebiutowało na ogólnoświatowym rynku klimatycznym horrorem KHOLAT, opowiadającym o tragedii na przełęczy Diatłowa. Później jak sami przyznają nieco zaniżyło loty bardzo przeciętnym, ale interesującym Huskiem, aby w chwili obecnej podbijać serca graczy trzema tytułami – kosmicznym survivalem SYMMETRY, assasynowskim i cyberpunkowym rzucie izometrycznym SEVEN: The Days Long Gone oraz wzruszającym My Memory of Us, opowiadającym o tragedii holocaustu w czasach II Wojny Światowej.

Do zobaczenia za rok!