Link do czwartkowej relacji: http://pressmania.pl/goodgame-warsaw-comic-con-2017-czwartek/

Link do piątkowej relacji: http://pressmania.pl/goodgame-warsaw-comic-con-2017-piatek/

3 czerwca 2017 roku odbył się trzeci dzień drugiej edycji GoodGame Warsaw oraz pierwszej edycji Comic Con w Polsce. Był to dzień eventu, w którym bilety zawarte majowym numerze CD Acton traciły ważność i na teren hali mogły wejść jedynie osoby zaopatrzone w oficjalny bilet. Mimo tego liczba zwiedzających była bardzo zbliżona do tych z poprzednich dni. Zgodnie z prognozami w piątek ilość cosplayerów uległa znacznemu wzrostowi. Odbyły się również mistrzostwa Polski w COD: Infinite Warfare. Zagościły także gwiazdy Hollywood. Czym ciekawym obdarował nas ten dzień?

Na początek muszę wspomnieć o ogromnej ilości wszelkich konferencji i wykładów poświęconych produkcji gier wideo. M.in. „Jak nie robić gier komputerowych”, Zanim zaczniesz robić swoją pierwszą grę”,Wstęp do branży: Jak zacząć robić gry” oraz dla muzycznie uzdolnionych „Jak wygląda proces tworzenia muzyki do gier”„Specyfika muzyki do gier”. Całość przeprowadzono w intrygujący sposób, z humorem oraz zrozumiale nawet dla zielonych w danym temacie osób. Słuchacze dowiedzieli się m.in. jak powinna wyglądać ich pierwsza gra, jak najbardziej efektywnie wydawać swoje gry oraz jakie warunki powinni spełniać, aby wiązać swoją przyszłość z tworzeniem gier.

Innym wykładem poświęconym grom, zasługującym na wyróżnienie był wykład Adama Rogozińskiego „Nauka języków obcych przez gry RPG – prezentacja szkoły Tell Me”. Jest on nauczycielem języka angielskiego w jednej z warszawskich szkół, który uważa że egzaminy oraz oceny w szkołach nie są prawidłowym wykładnikiem umiejętności ucznia. Opracował on tzw. the RPE method, czyli naukę poprzez prowadzenie Role Play na lekcjach, w którym uczniowie aby zdobywać punkty doświadczenia i posuwać fabułę do przodu muszą wykonywać różne zadania związane ze znajomością języka, mają własne postacie z pełną tabelą statystyk oraz łączą dzięki temu przyjemne z pożytecznym. Przekonywał on o skuteczności owej metody na podstawie długoterminowych efektów jego nauk u uczniów oraz podkreślając współpracę uczniów w grupach, o której praktycznie zapomina się w obecnym systemie edukacji.

W godzinach wieczornych odbył się konkurs cosplay. W związku z tym ilość cosplayerów uległa znacznemu wzrostowi w porównaniu do poprzednich dni. Krążyli oni po terenie całego budynku, korzystając z atrakcji i urozmaicając i tak już niezwykle różnorodną i fantastyczną atmosferę całej imprezy. Na prośbę o wspólne zdjęcie reagowali ochoczo i z uśmiechem. Nie zabrakło także członków tzw. społeczności Furries, czyli ludzi silnie utożsamionych ze swoimi zwierzętami duchowymi, lubiących się przebierać w ich antropomorficzne wersje na tego typu konwentach, aby wywoływać uśmiech na twarzach przechodniów i pozować do wspólnych zdjęć.

Innym godnym uwagi sektorem na GoodGame Warsaw było miejsce, gdzie starsi gracze mieli okazję przypomnieć sobie gry swej młodości, a młodsi poznać grafikę, którą zachwycali się ich ojcowie w ich wieku. Stanowisko było naprawdę obszerne i każdy mógł znaleźć wolne dla siebie stanowisko. Cieszyło się ono niemałym zainteresowaniem.

Niestety, nie będę obecny na imprezie w niedzielę, lecz bardzo żałuję. Tegoroczne targi można śmiało uznać za jak najbardziej udane i nietuzinkowe. Nie udało mi się opisać wszystkich atrakcji, bo byłoby to po prostu fizycznie niemożliwe z powodu ich ogromnej ilości i ich jakości. Pokazuje to, że na GoodGame Warsaw i Comic Con każdy znajdzie coś dla siebie i będzie się wyśmienicie bawić, równocześnie dowiadując się wiele ciekawych rzeczy.

Gratuluję! I do zobaczenia za rok!