Firma Bridgestone Corporation wesprze wyścig Bridgestone World Solar Challenge (BWSC) 2025 dostarczając opony z technologią ENLITEN™, w których po raz pierwszy wykorzystano nowe materiały z recyklingu. Udział materiałów z recyklingu i surowców odnawialnych w tych oponach przekracza 65%. Bridgestone dostarczy te opony 33 zespołom z 17 lokalizacji.
BWSC, które odbędzie się w dniach 24-31 sierpnia, to najważniejsze na świecie zawody pojazdów solarnych. W trakcie organizowanego co dwa lata wyścigu zespoły muszą pokonać 3000 kilometrów przez kontynent australijski, wykorzystując jedynie energię słoneczną. Bridgestone jest głównym sponsorem wydarzenia od 2013 roku – udział ten podkreśla zaangażowanie firmy w rozwój innowacji na rzecz przyszłej mobilności, w tym pojazdów elektrycznych oraz kształcenia inżynierów przyszłości.
Na potrzeby BWSC 2025 Bridgestone dostarczy opony z technologią ENLITEN, które zapewniają odpowiednie osiągi dla pojazdów solarnych, jednocześnie przyczyniając się do zrównoważonego rozwoju. Po raz pierwszy firma zastosowała odzyskaną sadzę techniczną (carbon black) i stal – materiały z recyklingu opracowane we współpracy z partnerami, w ramach inicjatyw koncentrujących się na przekształcaniu zużytych opon z powrotem na surowce. Dodatkowo firma rozwija działania zrównoważonego rozwoju w całym łańcuchu dostaw, m.in. zmniejszając liczbę używanych opon i wprowadzając niskoemisyjny transport opon, wspierając gospodarkę o obiegu zamkniętym i neutralność klimatyczną.
Inicjatywy Bridgestone w zakresie zrównoważonego rozwoju na BWSC 2025:
Zastosowanie nowych materiałów z recyklingu we współpracy z partnerami – ponad 65% materiałów z recyklingu i źródeł odnawialnych
Od 2022 r. Bridgestone prowadzi prace nad recyklingiem chemicznym zużytych opon, dążąc do realizacji gospodarki o obiegu zamkniętym. W 2023 r. uruchomiono jednostkę testową w Bridgestone Innovation Park w Tokio, gdzie rozwijano technologie odzysku sadzy i innych materiałów we współpracy z ENEOS. Otrzymany materiał po raz pierwszy został użyty w oponach na BWSC 2025,.
Od 2022 r. Bridgestone współpracuje z Nippon Steel Corporation oraz Sanyo Special Steel Co., Ltd., wspólnie promując recykling opon. Po raz pierwszy w oponach na BWSC wykorzystano stalową drutówkę (bead wire) wykonaną z odzyskanej stali, pochodzącej ze zużytych opon zebranych w Bridgestone Tire Recycle Center w Osace. Stal ta powstaje w piecu elektrycznym Sanyo Special Steel, a następnie jest walcowana i obrabiana cieplnie w Nippon Steel.
Nowa jakość Premium – rozwój technologii ENLITEN
Opony na BWSC 2025 wyposażone są w technologię ENLITEN, która łączy wysoką wydajność z troską o środowisko. We współpracy z partnerami udało się zastosować odzyskane surowce oraz nowy materiał aramidowy Twaron® o zawartości składników z recyklingu od Teijin Aramid. Opony te cechuje niskie opory toczenia, trwałość, lekka konstrukcja i odporność na przebicia – kluczowe cechy w warunkach BWSC.
Ograniczenie emisji dwutlenku węgla w transporcie opon
Bridgestone współpracuje z DHL w zakresie wysyłki opon na BWSC, wykorzystując rozwiązanie GoGreen Plus. Dzięki zastosowaniu zrównoważonego paliwa morskiego możliwe jest ograniczenie emisji CO2 nawet o 85% w całym cyklu życia paliwa („Well-to-Wake”).
Bridgestone World Solar Challenge 2025 Przegląd Bridgestone World Solar Challenge 2025 – najważniejsze informacje:
Data: 24-31 sierpnia 2025
Kraj-gospodarz: Australia
Organizator: South Australian Motorsport Board (SAMSB)
Miejsce startu: Darwin
Meta: Adelaide
Klasy wydarzenia (liczba zespołów na dzień 4 czerwca):
Klasa Challenger:
Celem wyzwania jest zajęcie pierwszej pozycji na mecie w pojazdach zaprojektowanych z myślą o prędkości; pojazdy wymagają więcej niż trzech kół i jednego kierowcy. Udział w tym wyzwaniu bierze 29 zespołów.
W ramach tej klasy Bridgestone wspiera 25 zespołów.
Klasa Cruiser:
Wyzwanie testujące efektywność energetyczną i praktyczność pojazdów; pojazdy z więcej niż trzema kołami, zdolne do przewożenia jednego kierowcy i więcej niż jednego pasażera. W ramach tej klasy Bridgestone wspiera wszystkie 8 zespołów.
Klasa Explorer:
Wyzwanie otwarte dla pojazdów, które nie spełniają wymagań do rywalizacji w Klasie Challenger lub Klasie Cruiser, takich jak pojazdy oparte na przepisach z poprzednich zawodów.
BWSC prezentuje i promuje wartości, takie jak „Energia”, „Ekologia” i „Emocje”, które są częścią zobowiązania E8 Commitment, określającego korporacyjne zaangażowanie Bridgestone w realizację neutralnego węglowo społeczeństwa mobilności (Energia); rozwijanie zrównoważonych technologii i rozwiązań oponiarskich, które chronią środowisko dla przyszłych pokoleń (Ekologia); oraz inspirowanie ekscytacji i szerzenie radości w świecie mobilności (Emocje).
***
O Bridgestone w Europie, na Bliskim Wschodzie i Afryce:
Bridgestone w Europie, na Bliskim Wschodzie i Afryce (Bridgestone EMEA) to regionalna strategiczna jednostka biznesowa Bridgestone Corporation, światowego lidera w dziedzinie opon i rozwiązań na rzecz zrównoważonej mobilności.
Bridgestone EMEA, z siedzibą w Zaventem (Belgia), zatrudnia ponad 20 000 osób i prowadzi działalność w 40 krajach w całym regionie.
Bridgestone oferuje zróżnicowane portfolio opon klasy premium, technologii oponiarskich i zaawansowanych rozwiązań w zakresie mobilności. Celem Bridgestone jest dostarczanie wartości dla społeczeństwa i klientów jako firma oferująca zrównoważone rozwiązania. Bridgestone E8 Commitment to globalne zobowiązanie, które jasno określa wartości, jakie firma obiecuje dostarczyć społeczeństwu, klientom oraz przyszłym pokoleniom w ośmiu kluczowych obszarach: Energia, Ekologia, Wydajność, Rozbudowa, Ekonomia, Emocje, Ułatwienie i Wzmacnianie. Wyznaczają one priorytety strategiczne, proces podejmowania decyzji i działań w każdym obszarze działalności.
Więcej informacji na temat Bridgestone w regionie EMEA dostępnych jest na stronach http://www.bridgestone-emea.com/ i press.bridgestone-emia.com. Zachęcamy do obserwowania nas na Facebooku, Instagramie, YouTube i LinkedIn.
Zostaw komentarz