Kiedy wydaje się, że nie ma już przestrzeni na coś nowego i świeżego w jakiejkolwiek branży wreszcie pojawia się coś, co może całkowicie zaskoczyć rynek. Jest to projekt lokalnych galerii handlowych online. Na czym polega ich innowacyjność?

Win-win

40 lokalnych marketplace’ów funkcjonujących pod nazwą „GalerieOnline.pl” to odpowiedź na wyzwania obecnych czasów oraz idealne narzędzie do handlowania w Internecie. Co warto podkreślić – jest przeznaczone dla wszystkich, zarówno dla początkujących sprzedawców jak i dla tych, którzy w Internecie sprzedają już od wielu lat. 

Autorzy projektu stworzyli 40 lokalnych marketplace’ów w 40 miastach w Polsce. Taki rozmach ma ułatwić sprzedawcom dotarcie do klientów oraz zwiększyć sprzedaż wśród klientów lokalnych. Tego typu podejście zrównuje szanse mniejszych przedsiębiorców, natomiast dla klientów oznacza tanie zakupy (brak prowizji od sprzedaży). Taki układ stwarza idealne warunki do tworzenia programów partnerskich pomiędzy sprzedawcami. WOLNOŚĆ i NIEZALEŻNOŚĆ to podstawowe wartości, na których opiera się pomysł. W praktyce oznacza to obniżenie cen dla klienta końcowego i/lub zwiększenie przychodów sprzedawcy.

Potęga hashtagów

„Galerie” dają przede wszystkim NIEZALEŻNOŚĆ od platform typu Facebook, Allegro itp. Wyróżniają je także proste zasady współpracy: płacisz jeden abonament bez dodatkowych opłat i prowizji, a dostajesz swój własny sklep internetowy, mocno promowany wraz z wybraną platformą wśród klientów z okolicy. 

Główną rewolucją w całej platformie jest zastosowanie popularnych i często używanych przez internautów #hashtagów. Hashtagi pozwalają w prosty sposób kompilować strumienie informacji i przyśpieszają dotarcie do właściwych ofert. Rozwiązują tym samym problem z przypisaniem produktów do odpowiedniej kategorii. Produkty, usługi i ogłoszenia są opisywane w naturalny sposób, czyli językiem potocznym, używanym przez klientów. Dzięki temu budowana jest dodatkowo społeczność (klientów) wokół wybranego #hashtagu określającego daną markę.

O ile hashtagi są używane w różnych portalach internetowych newsowych czy rozrywkowych to w e-commerce są mocno niedocenione – ich stosowanie ciągle wygląda tak samo jak kilkanaście lat temu, gdy gałąź ta dopiero powstawała.

Dołącz do projektu

Autor projektu zapowiada także budowę pierwszej w Polsce floty autonomicznych robotów dostawczych dowożących zakupy do klientów pod dom. Do tego projekt zakłada wykorzystanie lokalnych kurierów (w tej roli: studenci, uczniowie, osoby, które lubią aktywny tryb życia i korzystają z rowerów lub innych szybkich środków komunikacji miejskiej).

Do współpracy nad rozwojem całej sieci są zapraszani wszyscy chętni. Organizatorzy projektu podkreślają, że są otwarci na każdą sugestię oraz możliwość wsparcia projektu. I chodzi o bardzo różne formy wsparcia. Przykładowo, pomysł floty robotów dostawczych oznacza konieczność znalezienia inwestora – na tym punkcie projekt koncentruje się obecnie najmocniej. Każda propozycja inwestycji będzie dokładnie rozpatrzona i z całą pewnością mile widziana.

Ostatecznie wszystkie marketplace’y zostaną zagregowane w jednej platformie atmall.eu. Ta z kolei będzie bramą na całą Europę dla sprzedawców oraz polskich producentów. Jednych i drugich twórcy projektu serdecznie zapraszają do współpracy.