12 czerwca o godzinie 22:00 odbyła się jedna z najbardziej przeze mnie wyczekiwanych konferencji na tegorocznych targach E3, czyli konferencja Ubisoftu. Całość przebiegła bardzo dynamicznie i zakończyła się wyjściem wszystkich wystawców na scenę, podziękowaniem i nostalgiczną muzyką w tle. Po konferencji mogliśmy obejrzeć ekskluzywny, 30-minutowy gameplay z Assassin’s Creed Origins (na którym niemałe wzruszenie widowni wzbudził kot, który rozkosznie zaczepiał bohatera :). Co konkretnie zaprezentował Ubisoft?

Mario+Rabbids: Kingdom Battle

Czyli Szalone Króliki z najmłodszej odsłony Ray Mana zawitały do świata Mario, dodając grze nieco europejskiego, nowego klimatu. Mario+Rabbids Kingdom Battle będzie strategią czasu rzeczywistego, ekskluzywem na konsolę Nintendo Switch. Fabuła? Nic skomplikowanego. Od czasu kiedy do Grzybowego Królestwa zawitały Szalone Króliki, w świecie Mario zapanował Chaos. Ponownie wcielamy się w postać wąsatego hydraulika i wraz z grupką paru przyjaznych królików próbujemy tę sytuację naprawić. Na samą zapowiedź zawitał także sam twórca Mario, Shigeru Miyamoto, wzbudzając euforię wśród oglądających i wyrażając zadowolenie ze współpracy z Ubisoftem.

Assassin’s Creed: Origins

Prezentacja, na którą chyba wszyscy (poza Far Cry 5) czekali najbardziej, czyli najnowsza odsłona Assassin’s Creed, która ma zrewolucjonizować i dodać serii nieco świeżości. Prowadzący wspominał drogę jaką Assasyni przeszli przez 10 lat od czasu premiery jedynki. Następnie zaprezentował gameplayowy trailer, który pokazuje ogrom świata, wojowniczy styl walki głównego protagonisty, oznaczanie celów i badanie terenu za pomocą orła oswojonego przez bohatera. Pragnę przypomnieć, że za Origins odpowiadają twórcy fenomenalnego Black Flag, co wyraźnie widać w grze. Premiera odbędzie się 27 października 2017 roku.

The CREW 2

Zaczęło się od zjawiskowego trailera pokazującego nowe, użytkowe pojazdy w grze – samoloty, motocykle, motorówki, monster trucki, wyścigówki i wszelkiej maści samochody. Wykładowca podkreślił, że dwójka będzie bardziej obszerna i pod każdym względem lepsza od jedynki. W grze doświadczymy wyścigów ulicznych, na rozpalonych piaskach pustynii, niebezpiecznych rzekach, dzikich lasach i ogromnych jeziorach. Premiera odbędzie się na początku 2018 roku.

SOUTH PARK: Fractured but whole

O dziwo o tym tytule Ubisoft pokazał zaskakująco mało. W sumie wyświetlono tylko trailer gameplayowy, który nie stronił od czarnego, prostego humoru i satyrycznego przedstawiania świata współczesnego. Premiera odbędzie się 17 października 2017 roku.

Skull&Bones

Tytułem, który zaskoczył wszystkich oglądających, był Skull & Bones. Gra będzie osadzona na początku XVIII wieku, czyli Złotego Wieku Piractwa. Tytuł niesamowicie wręcz nawiązuje do wspomnianego przeze mnie wcześniej Assassins Creed Black Flag, po premierze którego pojawiło się dużo głosów graczy, że Ubisoft powinien pomyśleć nad wydaniem wersji z całkowicie wyciętym wątkiem assasynów. Mechanika pływania statkiem, walki na działa, szant, abordażu i progu rozgłosu, po przekroczeniu którego ściągamy na siebie potężnych łowców piratów pozostała taka, jaką pokochaliśmy pod koniec 2013 roku. Ubisoft usłyszał i spełnił ich modły. Sama grafika jest obłędna. Premiera odbędzie się jesienią 2018 roku.

Rejestracja do bety – www.skullandbonesgame.com

JUST DANCE 2018

Cały pokaz odbył się w towarzystwie wesołych tancerzy. Całość wyglądała bardzo dynamicznie i fanom cyklu na pewno spodoba się i ta część.

SOUTH PARK Phone Destroyer

Wracamy do South Parku! Po dość symbolicznej zapowiedzi Fractured But Whole otrzymaliśmy krótki zwiastun mobilnych przygód bohaterów South Park. Gra będzie opierać się

STARLINK: Battle for Atlas

Starałem się uniknąć porównania do No Man Sky ze względu na jego przeciętność oraz uprzedzenia wielu graczy, ale STARLINK: Battle for Atlas wydaje się być czymś bardzo zbliżonym. Różnica polega na tym, że w przeciwieństwie do Hello Games, Ubisoft jest o wiele potężniejszą firmą dysponującą o wiele większym budżetem i lepszymi plecami. Gra ma naprawdę wielki potencjał i mam nadzieję, że nie zostanie zmarnowany. Sam prowadzący opowiadał o pasji, motywach powstania tego tytułu. Wspomniał lata 80-te, w których czytał mnóstwo komiksów i interesował się astronomią, marząc o stworzeniu podobnego, własnego, w pełni interaktywnego świata. Gra będzie polegać na ulepszaniu swojego międzygwiezdnego okrętu i szeroko pojętej eksploracji galaktyki. Premiera odbędzie się jesienią 2018 roku na platformy PS4 i Xbox One. Gracze PC będą musieli zadowolić się gameplayom na YT.

FAR CRY 5

Wreszcie! Dostaliśmy Far Cry 5! Po klimatycznym wprowadzeniu ukazującym kaznodzieję podczas militarnej mszy, prowadzący opowiedział nieco o klimacie najnowszej odsłony serii – „Jesteś w miejscu, gdzie nie ma nawet zasięgu telefonu, nie ma nikogo do kogo mógłbyś się zwrócić, gdzie wszyscy są po prostu k***a przerażeni.” Gra wygląda bardzo ładnie. Ukazany gameplay pokazywał proces odbicia zakładnika, mechanikę walki, oznaczanie przeciwników, ogólny styl gry oraz latanie samolotem. Szczerze mówiąc, przyznam że nie zauważyłem większych zmian w mechanice gry do poprzednich, kanonicznych odsłon cyklu. Jednak nie przeszkadza mi to, bo jest to po prostu dobre.  Premiera – 27 luty 2018

Beyond Good and Evil 2

Konferencję zwieńczył zwiastun filmowy przedstawiająca wyczekiwanego Beyond Good And Evil 2, który (przynajmniej na razie) ma się pojawić jedynie na konsolach Play Station 4. Gra ma polegać na eksploracji kosmosu, miast, nieznanych landów. Podoba mi się jak twórcy mieszają naprzemiennie sceny z prymitywnym humorem i sceny z głębią, rozbudzające zmysły marzycieli i podróżników. Ubisoft Montpellier robi to dobrze. Całość przebiegła w ciepłej, wesołej atmosferze choć nie zabrakło łez wzruszenia prowadzących.

_______________________________________________________________________________

Tak o to po niemal 90 minutach zakończyła się konferencja Ubisoftu.