Fenomenalna seria The Elder Scrolls od amerykańskiego studia Bethesda od 1994 r. jest jednym z najbardziej wyrazistych wyznaczników postępu gier wideo na przestrzeni lat. Rewolucyjny Morrowind z 2002 r. wstrząsnął graczami i ich komputerami, a wyśmienity sequel TES IV: Oblivion wyznaczył nowe trendy wolności, eksploracji i grafiki w grach RPG. Jednak to dopiero piątą część The The Elder Scrolls większość graczy uznała za RPGa wszechczasów. Oczywiście, mam tu na myśli wybitny Skyrim z 2011 r., który pomimo swoich lat dalej posiada chyba jedno z najpotężniejszych wsparć moderskich na świecie i wciąż znajduje się na dyskach twardych setek tysięcy graczy.

Moderzy już na starcie postawili sobie za cel zrewolucjonizowanie tej gry. Na przestrzeni tych lat powstawały coraz to kolejne mody dodające zawartość nawet większą od bazowej gry. Jednym z takich celów było przeniesienie Skyrim do multiplayer, ale twórcy albo porzucali prace, albo efekty finalne były bynajmniej zadowalające i cierpiały na poważne problemy z kompatybilnością…. aż do 2017 roku, kiedy to grupka moderów zaprezentowała projekt „Skyrim Together” rozwiązujący wszystkie dotychczasowe problemy i działający bez zarzutów.

Modyfikacja ta ma oferować graczom możliwość zakładania własnych serwerów, na których będzie mogło grać nawet do 64 graczy, ale zastrzegają, aby ich ilość lepiej nie przekraczała ośmiu. Jednym z najciekawszych aspektów tego moda jest to, że będzie on w 100% kompatybilny z innymi modami pod warunkiem, że każdy gracz będzie miał je zainstalowane. Tyczy się to wszystkich modów, czy to na pancerze, czy na nowe questy, nowe mechaniki, a nawet nowe lokacje. Może to stworzyć pewne ciekawe połączenie np. z projektem Beyond Skyrim oferującym podróże do innych prowincji Tamriel.

Głosy krytyki zbiera natomiast skalowanie poziomu trudności, ponieważ ilość przeciwników grze będzie pomnożona przez ilość grających aktualnie graczy. Oznacza to, że w lokacji gdzie grając samemu spotkamy 6 bandytów, grając z dwoma kolegami napotkamy ich już 18. Gracze przewidują z tym ogromne problemy, ponieważ lokacje w Skyrim nie są przystosowane do tak dużej ilości mobów.

Oficjalna data premiery moda nie jest jeszcze znana. Z tego co wiadomo mod jest już skończony, ale nastąpił konflikt interesów twórców z samą Bethesdą, która nie zgadza się na oparcie systemu hostowania serwerów na Steamie, więc twórcy muszą stworzyć swój własny.

Gameplay można zobaczyć [TUTAJ]