Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom z Zaburzeniami Rozwoju we współpracy z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Rabce-Zdroju oraz Burmistrz Miasta Rabka-Zdrój zorganizowali konferencję naukową pt.: „Wpływ wysokich technologii na rozwój dziecka”, która odbyła się w poniedziałek (25.04.2016r.) w Kinie Śnieżka w Rabce Zdroju.

Dzieci z zaburzeniami rozwoju przybywa. To problem cywilizacyjny. – Na przestrzeni ostatnich lat obserwujemy powiększającą się grupę dzieci z problemami w rozwoju. W związku z tym w Rabce Zdroju powołaliśmy do życia „Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom z Zaburzeniami Rozwoju”. Dzięki zaangażowaniu naszych członków oraz wsparciu władz samorządowych miasta oraz Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Rabce możemy dzisiaj spotkać się na konferencji pt.: „Wpływ wysokich technologii na rozwój dziecka” w której udział wezmą tak wybitni naukowcy jak prof. Jadwiga Cieszyńska i prof. Marta Korendo – mówi Agnieszka Bala w rozmowie z Krzysztofem Sitko.

Agnieszka Bala o konferencji i stowarzyszeniu     

Agnieszka Bala – Logopeda, specjalista surdologopedii, pedagog specjalny, terapeuta zaburzeń rozwojowych, nauczyciel wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, specjalista Symultaniczno-Sekwencyjnej  Nauki Czytania® Jagody Cieszyńskiej.

Agnieszka Bala przez 19 lat zajmowała się dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi. Prowadziła zajęcia z grupą dzieci w wieku przedszkolnym, uczyła w klasie zerowej oraz w klasach I-III.

W Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Rabce-Zdroju jest logopedą i terapeutą w Gabinecie Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka. Prowadzi gabinet logopedyczny PROMYK. Zajmuje się terapią dzieci z wadą słuchu, autyzmem, alalią, afazją dziecięcą, afazją u dzieci, z porażeniem mózgowym, oraz dziećmi z trudnościami w czytaniu i pisaniu. Prowadzi terapię neurobiologiczną wykorzystując min. Symultaniczno – Sekwencyjną Naukę Czytania®, Manualne Torowanie Głosek®, Gesty  Artykulacyjne. Prowadzi konsultacje i szkolenia dla terapeutów, nauczycieli i rodziców.

Współpracuje z Zespołem Diagnozy i Terapii Języka w Krakowie. Przygotowuje studentów Wydziału Humanistycznego (kierunek polonistyka z logopedią) Uniwersytetu Pedagogicznego do pracy z dziećmi z zaburzeniami językowymi i rozwojowymi. Prowadzi ćwiczenia na kierunku Wczesna interwencja terapeutyczna.

Publikacje:

1. Czterolatek kocha przedszkole, Kraków 2009.

2. Pięciolatek kocha przedszkole, Kraków 2009.

3. Jak uczyć czytać metodą symultaniczno-sekwencyjną Jagody Cieszyńskiej w grupie przedszkolnej? W:Nowe podejście w diagnozie i terapii logopedycznej-metoda krakowska, Kraków 2010.

4. Stymulacja prawej i lewej półkuli mózgu, Kraków 2011.

5. Symultaniczne i sekwencyjne strategie uczenia się, Kraków 2011.