„Live in Wadowice” – Internetowa premiera albumu Tomasza Trzcińskiego

//„Live in Wadowice” – Internetowa premiera albumu Tomasza Trzcińskiego

„Live in Wadowice” – Internetowa premiera albumu Tomasza Trzcińskiego

„Live in Wadowice” – muzyka z wadowickiej premiery koncertu pt. „Co mu w Duszy Grało” na nowym albumie Tomasza Trzcińskiego – już w sieci!

 

Takiego koncertu w Wadowicach jeszcze nie było!” I takiego albumu, który powstał na tym koncercie także jeszcze nie było! Ale już jest, od dzisiaj w sieci internetowej na całym świecie. LIVE IN WADOWICE – czyli album z muzyką powstałą na koncercie „Co mu w Duszy Grało”, zadedykowanym Papieżowi Polakowi – Św. Janowi Pawłowi II, stał się faktem i muzycznym wydarzeniem!

Koncert ten zagrałem w Wadowicach na zaproszenie Towarzystwa Przyjaciół Dzieci, Koła Dzieci Niepełnosprawnych w Wadowicach, 8 lipca 2017, we wspaniałym wnętrzu świątyni – Kościoła p.w. Świętego Piotra Apostoła, i wraz z pełną słuchaczy, zgromadzoną w świątyni publicznością, mogłem przeżyć atmosferę tego pięknego wydarzenia, do którego zaistnienia przyczynił się także w sposób bardzo znaczący Wadowiczanin, i parlamentarzysta, znany Poseł Ziemi Wadowickiej, dr hab. Józef Brynkus (KUKIZ’15).

W trakcie koncertu, którego gospodarzami były wadowickie dzieci, doszło do najpiękniejszej w moim życiu przygody muzycznej z fortepianem, instrumentem żywej muzyki, połączonej dialogiem z Wielkim Duchem tych stron, i symbolem Wadowic, polskiej wiary i historii Kościoła Katolickiego – Św. Janem Pawłem II. Na podstawie fragmentów tekstów przemówień papieskich z pielgrzymek Św. JP II do Polski powstawała na żywo moja w całości improwizowana muzyka. To właśnie duch naszego wielkiego Papieża Polaka, jego wspaniałe przesłanie, i historyczna misja, były mottem, i główną ideą dla muzyki poszczególnych utworów tego koncertu. Nawiązuje do tego także grafika coveru albumu, w której portret Karola Wojtyły, jako zatroskanego losem świata, i wiary wspólczesnego człowieka Papieża JPII, autorstwa artysty malarza, Ks. Marka Cześnina, dominuje na tle sceny z koncertu. Portret ten był również widoczny jako symbol na plakacie koncertowym, na którym widniało także logo głównego Honorowego Patrona tego koncertu – Metropolity Krakowskiego, Abp. Marka Jędraszewskiego, oraz Muzeum Dom Rodzinny Jana Pawła II w Wadowicach.

Wyboru tekstów do koncertu – fragmentów przemówien papieskich, dokonał zaś Ks. dr Grzegorz Harasimiak, niezwykły kapłan, i organizator pierwszego koncertu pt. „Co mu w Duszy Grało”, który miał miejsce pamiętnego 27 kwietnia 2014, w Bazylice Archikatedralnej w Szczecinie, w dniu Kanonizacji Św. Jana Pawła II przez Papieża Franciszka. O kontekście, i historycznej roli tych papieskich zdań dla dziejów świata, i Polski, wspomniał zaś w Wadowicach, w odniesieniu do każdej części koncertu, komentujący go słowem wiązanym Pan Michał Siwiec-Cielebon, Wadowiczanin, znany miłośnik historii, i kultury regionu.

W trakcie prapremiery koncertu w Wadowicach zrealizowane zostało także nagranie audio, które teraz, jako opracowany przez studio SilkNote Records sieciowy album „Live in Wadowice” trafia za pośrednictwem mediów internetowych, najpoważniejszego obecnie nośnika dla sztuki muzycznej, do słuchaczy na całym świecie. Album dotrze łącznie do ponad 60 krajów i setek milionów słuchaczy za pośrednictwem ponad 25-ciu różnych komercyjnych platform streamingowych audio i mp3, w tym: Spotify, Deezer, iTunes, Google Play, Napster, Amazon Mp3, Qobuz, Tidal, i wielu innych. Można go także posłuchać – w całości nieodpłatnie, i bez konieczności logowania, ze strony internetowej albumu: LIVE IN WADOWICE

Muzyka koncertu, i albumu oparta jest na polskich melodiach sakralnych, i ludowych, dobrze znanych polskiemu, i wadowickiemu Papieżowi melodiach góralskich, tradycyjnych polskich pieśniach, i kolędach, oraz motywach melodii słynnych pieśni patriotycznych, i historycznych polskich hymnów. Jest ona także połączeniem różnorodnych form klasycznych, i jazzowych, i zawiera także szerokie spektrum oryginalnych efektów brzmieniowych, jakie możliwe były do osiągnięcia na wspaniałym instrumencie – koncertowym fortepianie marki Bösendorfer 280, który organizator koncertu zapewnił na to wyjątkowe wydarzenie. Koncert ten zapoczątkował także zaistnienie w postaci albumów sieciowych online, oraz płyty CD zbiorów solowych studyjnych nagrań pod tytułem „Polskie melodie”, i Polskie melodie” Vol. 2, które są kunsztownymi opracowaniami tradycyjnej polskiej muzyki, i znanych melodii, w improwizowanych wersjach fortepianowych.

Ciekawostką i niespodzianką tej publikacji jest niezwykła Litania do Św. Jana Pawła II (utwór No. 7), wg. tekstu Kardynała Josepha Ratzingera, czyli Papieża Benedykta XVI, wykonana pod koniec koncertu wspólnie z czytającą jej tekst Panią Zuzanną Kurtyką, która przyjąwszy zaproszenie, przybyła do wadowickiej Świątyni, by uświetnić ten koncert. Na szczególną uwagę zasługuje również interpretacja słynnej Barki, ulubionej melodii naszego Papieża (utwór No. 8). Album zawiera angielskojęzyczne tytuły poszczególnych utworów, tak aby jego przekaz i przesłanie mogły być zrozumiałe dla szerokiej publiczności na świecie.

Serdecznie zapraszam do słuchania w sieci albumu LIVE in WADOWICE i kłaniam się Państwu nisko!

PS: Album znajdziecie Państwo tutaj http://www.tomasz-trzcinski.info/listenforfree/live-in-wadowice.html

Tomasz Trzciński

 

 

By |2018-09-07T15:22:11+00:00Wrzesień 7th, 2018|Kultura|Możliwość komentowania „Live in Wadowice” – Internetowa premiera albumu Tomasza Trzcińskiego została wyłączona

About the Author:

Tomasz Trzciński
Tomasz Trzciński - polski pianista, dyrygent, kompozytor, i aranżer. Studiował teorię muzyki i kompozycji w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku oraz fortepian, pod kierunkiem wybitnej polskiej pianistki - Prof. Lidii Grychtołówny a także dyrygenturę orkiestrową, i chóralną u maestro Prof. Josharda Dausa na Uniwersytecie im. Johannesa Gutenberga w Moguncji (RFN). Interpretację muzyki współczesnej pogłębiał u Prof. Manfreda Reicherta (Ensemble 13) a improwizacji, i rytmiki jazzowej uczył się pod ręką Vitolda Reka (cb.) i Janusza Stefańskiego (dr.). Tomasz Trzciński prowadzi od lat działalność koncertową, twórczą i wydawniczą, oraz pedagogiczną. Jego główną domeną, i pasją są wirtuozowskie fortepianowe improwizacje solowe, których jest eksploratorem i innowatorem. Kształtowanie własnego stylu rozpoczął już od roku 1999 a realizacja koncertowych i studyjnych, improwizowanych suit fortepianowych, opublikowanych jako cykl Piano Exploration Vol. I - VIII (2014) dała jego muzyce trwały fundament. Idee te wzbogacał w latach 2005-2014 o interpretacje dzieł współczesnych polskich, i światowych twórców, na projektach Dialogi z fortepianem. W latach 2014-2018 dokonał znaczącego rozwoju idei twórczej, łącząc dotychczasowe doświadczenia z inspiracjami płynącymi z polskiej muzyki klasycznej, religijnej, jak i patriotycznej, ludowej, filmowej i jazzu w powstających na żywo, efektownych dziełach koncertowych, które opublikował w sieci, na płytach CD, i w filmach. Do wybitnych osiągnięć artysty należą: 1) Album Niezwyciężonym (2016) z projektu Rotmistrz Pilecki - Bohater Niezwyciężony pod patronatem honorowym Prezydenta RP dr Andrzeja Dudy, z koncertów w Muzeum Powstania Warszawskiego, i Belwederze, dzieło zamówione przez Narodowe Centrum Kultury, i zadedykowane Powstańcom Warszawskim, Żołnierzom Wyklętym i Rtm. Witoldowi Pileckiemu. 2) Albumy z koncertów poświęconych osobie i przesłaniu Św. Jana Pawła II: Co mu w Duszy Grało oraz Live in Wadowice, w Szczecinie, i Wadowicach (2014/2017). 3) Cykl Polskie melodie: Vol. 1 i Vol. 2 (2017), który zawiera wirtuozowskie interpretacje znanych polskich pieśni, melodii ludowych, i kolęd. Twórczym osiągnięciem jest także studyjny album Magic Music (2015) - collage muzyki elektronicznej, dźwięków natury, utworów Fryderyka Chopina, i improwizacji. Zbiór miniatur Little Piano Impressions i suita Deepness (2018) prezentuje najnowsze efekty pracy artysty nad formą, i osobistą wizją fortepianowego uniwersum. Tomasz Trzciński, jako pierwszy pianista na świecie dokonał własnych, koncertowych interpretacji najsłynniejszego dzieła solowego Keitha Jarretta - THE KÖLN CONCERT, wydając je na albumie 2CD Blue Mountains (2006), i do sieci, w zbiorach: Around The Köln Concert, Vol. I i II (2006/2009), oraz Fantasia (2016). Nagrania te zdobyły na platformie You Tube miliony wyświetleń, i zebrały także cenne recenzje polskich słuchaczy: „Słucham tego nagrania po raz kolejny z nieukrywaną satysfakcją… ta wersja rozszerza mój odbiór.“ (Dr Jakub Żmidziński z UA w Poznaniu o Blue Mountains, Prace Pienińskie nr 27). Artystę prezentowano wielokrotnie w głównym radio publicznym WNYC, w Nowym Jorku, USA, w audycji New Sounds cenionego krytyka muzycznego Johna Schaefera. Entuzjastycznie wyraził się o jego koncercie z 2018r. fachowy portal jazzowy nrwjazz.de: „Trzciński ukazuje się jako wybitny wirtuoz i wyrafinowany artysta dźwięku“. Jego nagrania zajęły trzykrotnie pierwsze miejsca, i wiele złotych wyróżnień, w rankingu popularnego brytyjskiego portalu muzycznego BEAT100 (2012-2015). W komercyjnych mediach streamingowych liczba odwiedzin jego albumów przekracza 5 milionów wejść. Tomasz Trzciński to także autor fortepianowych transkrypcji utworów sławnego afrykańskiego muzyka jazzowego, Abdullaha Ibrahima (vel Dollara Branda), wydanych w zbiorze African Songs przez Schott Music International Mainz (2013), a także licznych aranżacji dla orkiestr symfonicznych, i dętych, z którymi współpracuje jako instruktor, i dyrygent.. Obok muzyki Tomasz Trzciński pasjonuje się także fotografią pejzażową, którą można obejrzeć w multimedialnej galerii internetowej - Fotomuse.net. Więcej informacji o artyście znajdziecie Państwo na stronie: http://tomasz-trzcinski.info
Google+